fredag 20 maj 2011

The story goes and väskan är packad.

Är alldeles för sen i bädd, åker till New York apa-tidigt i morgon men några snabba punkter vill jag skriva.

Min garderob är för liten, eller iaf innehållet i garderoben för litet, inte för små kläder alltså utan mängden kläder är för liten. Gör inget, hittade nån gammal trasa jag kunde packa ner.

Flickorna från hemma i Sverige är redan på plats i NYC, och i morgon får jag träffa dem. Toppen!

Lördag, bloggträff. Ska bli väldigt roligt att träffa alla tjejer vars liv jag läser om mer eller mindre varje dag, mina amerikanska blogg-vänner på nåt sätt. Jag har fått ett nytt slags liv och japp, bloggen har bara gett mej bra saker hittills.

Pappa Basse hemma igen och väskan upp-packad. Härligt! Känns lite ledsamt att lämna min lilla stukade familj, jag älskar dem såååå mycket.

Stukad ja. Den onda tjejen på bussen har inte slutat jäklas med Cajsa utan snarare eskalerat sina dumheter. En mycket rädd, lessen och chockad Cajsa kom springande från bussen i dag. Dummisen hade brytit sönder sin blyertspenna och suttit o huggt under sätet efter Cajsas ben. Hon hade gapat o skrikit åt Cajsa med. När dom hoppade av bussen hade tjejen följt efter Cajs som började springa av skräck. Tjejen sprang efter men vände om när hon såg mej o grannfrun stå o prata utanför vårt hus.
Jag for direkt med Cajsa tillbaks till skolan och berättade att mitt lilla barn kände sej hotat. Får se vart detta leder.

O nu får jag vatten på min kvarn.... Kommer ni ihåg att jag berättade om en sex-förbrytare som flyttat in i vårt område? Hmm.. Dummisen är hans dotter. Ojsan. Tänk om.... Vågar inte ens tänka tanken helt ut. Jag hoppas att vi är safe här.

Idag äntligen har solen visat sig igen, varmt välkommen tillbaks!

O en hemlis! När jag var till skolan idag träffade jag en kvinna som berättade med stolt röst att Lucas, min lilla stora pojk, han har klarat EOG testerna i matte. Grymt roligt och enormt imponerande och jag fick inget säga, förlåt och sånt. Ingen risk att Lucas klassisar läser detta här väl? Han har kämpat, det har han och nu får vi kvittot på att han har hämtat igen det stoooooora kunskapsglappet som fanns när vi kom hit. Han är bäst när det gäller, duktiga fina Lurreburr.

Gladast av alla måste Lucas vara för nu får han gå på pizzadate med Mrs Queen (hans Tutor), det lovade hon att bjuda Lucas på om han klarade EOG. Ser man på!

Om man säger så här, Cajsa får möjlighet att göra EOG-testerna i matte nästa vecka igen.... Lilla gumman.

Så där ja. Det var alles. Nu lämnar jag er i fred ett tag, kanske, eventuellt och mest troligt kommer jag lägga in nåt väldigt litet inlägg under min helg med tjejer i stora staden. Om inte så hörs vi på tisdag eller så. 24 den 24 ni vet va?

Kramar

Åsa - som är sina barns mamma. En tigrinna, en glad o lessen mor på samma gång.

Räknar ner, 20 :-)

4 kommentarer:

  1. Ha så himla skoj nu i helgen, vi vill veta ALLT senare ;-)
    Kram Mia A

    SvaraRadera
  2. ha så skoj med snyggsofie & co, skickar en kram till cajsa och en spark i arschlet till kräkungen på bussen.

    SvaraRadera
  3. Så ledsen jag blir när jag läser om vad Cajsa råkat ut för!! Vad som har hänt i den elaka tjejens hem miljö vågar man knappt tänka på.... men stackars stackars Cajsa..... Cyberkramar till henne och er! OCH så kul att Lucas klarade proven!!!! Så stolta ni måste vara! Ha nu så himla roligt i New York!!!! Bara prata svenska, skratta, ät o må gott!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!! Så glad att vi sågs idag och att jag fick nöjet att sitt nära så vi hann att prata lite. Nu har jag koll på din blogg och ska läsa mer efter jag ätit lite....inte för att jag är direkt hungrig efter allt godis :)

    Ha en fortsatt kul helg med dina vänner!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!