fredag 6 maj 2011

And the story goes, varför inte?

Skräpdag, big time. Basse kom hem och jobbade och pysslade om mej lite extra emellanåt. Han ringde ungefär tiotusen doktorer och läkarstationer för att få tag i någon som kunde vaccinera barnen. Gick si så där, har fått en bokad läkartid. Den 17 maj.... Lite för lång tid tills dess va? Lyckades på eftermiddagen få tag på ett apotek som vaccinerade mot Hepatit B. Packa in familjen på studs, o dit for vi. Inte så lång väntetid faktiskt men väl inne hos den trevliga rara (tack o lov!) sköterskan visade det sig att vi inte alls fick vaccinera. Det måste gå minst 6 månader efter andra dosen och inte 3 månader som skolan och sköterskan hävdar. Ha! Den rara supernursen skrev ett intyg om allt detta och det ska med sann glädje visas för häxan surtant som ringde mej i morse!

Tillbaks på ruta ett då va? Igen. När man summerar vad vi gått igenom sen vi flyttade hit kan man konstatera att ALLT har strulat. Precis allt verkligen.

Visum
Immigration
Hyrhuset
Retarded Steve. Mannen som skulle ha hjälpt oss med allt. Nu har han bytt jobb och går inte att få tag på längre.
Körkort
Social security
Bilarna
etc
etc.

Hur som helst. Vi har lärt oss massvis på strulet så klart, många erfarenheter rikare. Vi har gått den långa vägen, o så är det nog för alla som flyttar. Man stöter på patrull, saker o ting funkar inte som dom gör hemma. Jag har också lärt mej att när och om vi flyttar hem igen, då kommer jag hysa större respekt för invandrare, jag kommer att hjälpa så många jag kan och jag kommer aldrig mer klaga på en fjösig telefonkö till försäkringskassan. Jag lovar!

Dagens roliga var iaf tjejen på restaurangen där vi åt fredagsmysmat. Hon började skratta när hon såg oss alla fyra stappla in. Blonda, fräkniga och väldigt lika varann. Vi ser annorlunda ut, så klart vi gör. Blonda, smala och annorlunda. O vi låter konstigt, iaf vi vuxna. Roligt att vi kan roa någon med vår uppenbarelse. Bjuder gärna på det.

Tack alla för support, pepp och fina snälla ord. Om ni visste vad det betyder mycket och vad det hjälper en kvinna i nöd (nåja). Jag är så tacksam. Gulle er!

Kram från

Åsa - som gladeligen kommer göra långnäsa på Häxan surtant på måndag. På stapplig engelska. Men i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Bra Åsa!!! Go get the sura Häxnursen!! All styrka till dig, det här fixar du, ta fram det svenska stålet!! Inte så lätt... jag vet... men nu har du ammunition och många som mentalt stöttar dig. Även om det är på distans!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej men herregud vilken surtant till sköterska! Buss på'na bara på måndag! Stackars er! Men som sagt, what doesn't break you, makes you stronger!! Och det där konstiga ni pratar... det sprids ju också, är inte det konstigt ;-)? Här talas det småländska i södra delarna också, ha ha! KRAM till er alla!!

    SvaraRadera
  3. Christina, hihi, det svenska stålet! Supporten känns enomt skön, tack tack!

    Jenny, men jag vet! O just det, småländskan äger! En tidsfråga innan du bräker som jag.... :-)

    Kram till er båda

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!