torsdag 11 augusti 2011

Ströms testar onyttigheter

Veckan efter att vi kom hem från vårt maraton i Sverige var jag allt lite låg o tom. Kändes så fel att vara här när alla mina andra hjärtan och älsklingar var kvar på andra sidan Atlanten, förutom min fina egna familj som är med mej här förstås. O långt bort från Bianca o Maiken. Buhuu. Min egna fina underbara familj gjorde det enda rätta, dom köpte snaskesnusk till mej. Snaskesnusk är vårt ord på onyttigheter....

Först ut var äppelklubban. Har sett sådana lite här o var, men inte testat. Dom är fina att se på, nästan overkliga och förmodligen sanslöst onyttiga trots att det är ett äpple inuti.

Ni ser väl hur mycket snaskesnusk dom har lyckats
trycka på ett äpple?
Vi delade äpplet i trianglar, eller som klyftor, o sen satte smasket igång. Lucas slickade på sin bit, nej tack till mer.
Vi andra tyckte nog att det var väldigt annorlunda men ganska gott. Kolasåsen var hur som helst topp! Äpplet var ett sånt där illgrönt halvsurt med extrem lång hållbarhet, Granny Smith. Tur var väl det kanske... Njae, av oss får äppelklubba 2 strömmings av 5. Fina o titta på men ätas ingen aha-upplevelse.

Nästa smaktest var jordgubbe med choklad.

Riktigt lyckad bild med ser jag, bra där Åsa
Mmm, det här var gott, framför allt den med mörk choklad på. Jordgubben var söt (förmodligen sötad med nåt) o chokladen bra på den mörka. Den med ljus choklad blev visst inte uppäten, verkar som amerikanare är sämre på ljus choklad. Eller så är vi mer förtjusta i mörk. Så kan det vara. Betyg till mörk gubbe = 4 Strömmings av fem. Betyget dras ned lite för att jag misstänker manipulerad jordis. Betyg till den med ljus choklad = 2 Strömmings. Inte god!

Dagen efter besökte vi kaffehaket för en stark kaffe och jag blev spontan o crazy och köpte mej en frappuccino med coconutsmak o vispad grädde. Bad om en extra shot espresso för att få lite extra styrka. Heliga makaroner! Vilken hit, så god o så onyttig o bara så rätt. Den får av mej 5 Strömmings. Testa den om ni får akut onyttighetssug o är i närheten av en Starbucks. 

Man ser ju hur god den är till o med!
Spagettibenet ville också ha snaskesnusktröst på Starbucks. Hon testade en av deras mindre onyttiga Petits. Mindre kalorier och väldigt gullig, o rosa.

Aj baj pink skit
Det var som en hård sockerkaksboll i mitten doppad i rosa yoghurt. Vi åt inte upp hela. Betyg = 3 Strömmings och då får den 2 av dessa bara på grund av färgen.

För att spä på lite ytterligare i mitt ynklande bjöd grannarna in på fun friday. Drinkdags. Dom goda som Curt blandar med liv o lust. 

O jag fick både salt o socker på kanten
Margaritas, himmelsk god. O en riktig knuff i diket som svärmor Farmen hade sagt. Slurpade i mej ett par, o kunde fått en lika världsagod Cosmopolitan men fick avstå på grund av illtröttma. Curt är gatans bästa bartender, han skakar drinkar så hela kvarteret dallrar.
Jag ger Curts Margarita 5 strömmings av 5, med plus i kanten för dubbeldoppad kant.

Så där ja, sluttestat för denna gång.

Cajsa hälsar till er och säger att ni ska passa på att äta chips i morgon för att det är fredag.... Gör som ni vill, jag står över!

Åsa - Råd o Röns nya skribent


8 kommentarer:

  1. Ströms testar....ni är ju bäst! Jag ger er fem strömmings av fem möjliga (bara så det inte råder några oklarigheter om den saken)

    Gullåsa!! Testa vidare vetja! Det var roligt. Jag har inte prövat bollar på S-bucks men får lust nu. Curt verkar ju skön, skakar drinkar så hela kvarteret dallrar - skicka hit honom!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Chokladdoppade äpplen har jag aldrig testat men däremot så har jag provat frozen banana som är doppad i choklad, den va väl helt ok.
    Ja det är deprimerande att lämna Sverige och alla man älskar. Tyvärr så va det så illa för mig första gången så jag skaffade mig en hund och 3 katter. Jag tycker provsmakning av snaskesnusk är bättre.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. give me snanskesnusk pronto, jag gillart alltihop tror jag, philip ska banta och då måste jag visst göre det oxå - surt ! puss och kram din lilla snasketaliban

    SvaraRadera
  4. Här har det snaskats ser jag! Ibland kan jag också få den här typen av behov, men så mår jag så jääääkla dåligt efteråt så jag måste ut och träna då.

    En margarita säger jag aldrig nej till. Vi får dricka ett par ssådana när vi träffas nästa gång i NYC???

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Coconut frappucino med vispgrädde...??? Eeeeh... den får nog vara för min del! Margarita, yes please!! Och chipsen hoppar jag med, får jag inte OLW:s ostbågar så får det va!
    Du har en framtida karriär som Råd o Rönare!! Härligt att läsa! Fortsätt du dela ut strömmingar!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Den där frappuccinon måste jag ju bara testa nästa gång jag drar över till T. Det verkar vara en riktig hit.

    Fortsätt med testerna Åsa, det är väldigt kul:)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Blir glad när jag ser alla onyttigheter o snakesnuskisar ;-) O famförallt cake pops - det skall jag testa snart! Många kramar (Kiiwi har just bajsat ner soffan...men är så mysig o har sovit i mitt knä, pussats o slickat mig i ansiktet...)

    SvaraRadera
  8. Raringar! Jag kommer absolut köra fler Ströms testar, kanske redan ganska snart. Ska testa något nytt i helgen, nåt sportigt nämligen.

    Med snaskesnusk följer absolut ett kymigt illamående. Medaljens baksida på nåt sätt.

    Linda, hälsa Kivi. Tänk att er lilla sötis var den som skulle fläcka ner vita soffan o inte barnen eller jag... Jag är imponerad ivilket fall, 7 år utan fläckar va?

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!