onsdag 3 augusti 2011

Frågestund med mej själv.... Oh nooo, inte igen?

Helt overkligt men nu har jag samlat på mej en massa frågor igen som ni läsare har ställt. Gulligt av er, o modigt på samma gång. Kul! Jag känner mej så hedrad, o speciell på något sätt.
Okejrå, det är ganska många frågor denna gången, måste visst sålla lite....

Första frågan kommer från Åslög från Herrbeta:
Hej Loppan!
Du skriver aldrig om körkortet längre. Har du tagit det nu? Här i Herrbeta har vi fyra rondeller och jag vill verkligen uppmana alla att köra korrekt i cirkuleringsplatsen. Alltför många slarvar. Det gör mej fly förbannad ärligt talat. Fram för regelrätta cirkuleringsplatskörningar!! Jag har en namninsamling på Ica nära, skriv under där om du vill.
Hej då från Åslög Gudmundsson

Svar: Hej Åslög. Vad roligt att du bryr dig om mitt körkort. Svaret är nej, jag har inte tagit det ännu. Mitt dåliga samvete, min akilleshäl. Lovar att jag ska köra fint i rondellen, när jag ser en. Här finns inte många rondeller alls nämligen. Ha en fin dag o lycka till med namninsamlingen.

Carola från Anderstorp undrar:
Hej Åsaloppa!
Vad är det svåraste med att bo i USA och vad tycker du om Odd Mollys långa lovely knit?
Kram från Carola i Anderstorp

Hej Carola, vad kul att du skriver till mej, blir glad. Det svåraste med att bo här är nog..... just nu är det nog det sociala spelet, jag hänger inte riktigt med i det. O språket så klart, så många uttryck jag aldrig har hört, så många kluriga ord som inte går att hitta på Tyda.se. O saknad, Bianca o Maiken, längtar ihjäl mej. Ååå, jag blev så besviken på den långa LK. Gillar inte dragkedjan, tråkigt. Kanske den kommer i en ny variant med knappar eller så?
Kram tillbaks

Anonym säger:
Jag tycker att du är fööör mycket bara, klämkäcka styggelse till bimbo.

Hej på dej du! Ojsan. Det där var väl inte så snällt sagt? Men du har så rätt, ibland spyr jag på mej själv. Så glättigt positiv och käck, förutom när jag kallade vår mäklare för "Retarded Steve". Vår relation med Steve gick ganska mycket över styr kan man säga. Jag önskade senast igår att jag kunde vara lite mer neggo o gnällig i allmänhet. I allafall ibland. Prata mer skit, kritisera folk på tv o ärligt talat, tala om vad jag innerst inne känner o tycker om andra, iaf till Basse. Vi är äckligt diplomatiska länge tills det bubblar över, när det gäller tankar om andra. Kan stå mej upp i halsen om jag är på det humöret. Vilket inte är ofta, men ändå. Bimbo? Aj, du sparkade just på en öm tå. Är livrädd för att folk ska uppfatta mej som just sådan. Nidbild av bimbo är ju som en sådan som jag ser ut som. Blond o långa naglar. Hjälp! Men se näpp, korkad, det anser jag mig inte vara. Ha en fin kväll själv du.

Steve från Gällivare frågar:
Hej! Jag heter Steve. 53 år, skild, två barn, lokförare från Gällivare och ordförande i Malmbergets VWklubb.  Såg att ni kör VW Tiguan 2.0 T. Har ni haft problem med mediaenheten?

Hej Steve! Lustigt att du frågar för japp, det har jag. Den blir helt vit när bilen stått i sol. Superirro men vi har fått beställt en ny som snart ska bytas mot den trasiga. Annars trivs jag mycket bra med min bil.
//Åsa

Rut frågar:
Hej loppan i usa jag heter rut o ja e 11 år vilka glassar äter ni o så då va?
Hej Rut! Söt du är som skriver till mej o frågar. Jag äter inte glass så mycket men mina barn gör det. Bäst av alla glassar tycker dom att Minute maid frosen lemonade är. Den smakar som sorbet. Om jag fick välja skulle jag säga Starbucks kaffeglass med chokladbitar i. Jammi!

Pappa frågar:
Hej du. Allt bra? Är du säker på att skajpet kostar pengar för mej nu när jag är utrikes? Ha det bra, hälsn Pan.

Hej fina pappa. Du kan ju ringa mej om det är något du undrar, det vet du va? Jag är inte helt säker men tycker att det vore dumt att chansa liksom. Tänk om du får en räkning på 40000 kronor när ni kommer hem. Inte så roligt va? Hälsa vovvs o AC, kram kram

Tuffsan84 från Skärholmen frågar:

Hey! Du verkar vara en schysst chey. Undrar vart du har köpt den gulgröna klänningen du har jämt? Asaschnygg lxm. Hare! Tuffsan84

Hej Tuffsan. Klänningen köpte jag på Abercrombie, vi verkar fått ett fett sponsorkontrakt från dem när vi flyttade hit. Så är det inte men kul att du gillar min klänning, o japp, jag har den jämt.

Steve H says:
Hi mrs Stroem. I´ve noticed that you once referred to me as retarded. Not so kind of you if you want my opinion. However, how does things work for you? Do you still enjoy? Just wanted you guys to know that I´ve been sacked and running my own business now. Mr Stroem has my contact information. Have a good one! Steve

Hej Steve. Oh, I am so sorry for that, didn´t mean to wound you. I feel terrible but let me explain... I was talking about the company you represented. I thought the company was called Steve. Then, when I heard that you were fired, I was so upset that I called the company, not you, retarded Steve. Does it make sense to you? I hope that. Yes, thanks, things work out well. We are having good contact with Jeff and trying to get some things in the house upgraded. Good luck with your company, I am sure that it will turn out to be a huge success.
Best regards

Mrs Stroem

Korv också!

Attans....

Okej, vi fortsätter.

Anitha Björkhegrehn från Allgutsrums Kennel diluksus frågar:
Hej Åsa Maria.
Tack för dina fina mejll. Vad roligt att du är intresserad av vår kennel och våra hundraser. Det är så härligt med vetgiriga mänskor. Kan också beretta att Allgutsrums Fluufs igår fick 14 välartade valpar. Vad roligt det ska bli att följa dem i livet då vi bestemt att behåla alla själva.
Vad är det för hundras ni ska köpa? Varför skaffar ni två? Har ni insett vilket jobb det är med hundar, ett livslångkt åtagande? Vem som hälst är inte läplig som hunägare vill jag påpeka.
Bästa hälsningar
Anitha Björkhegrehn från Allgutsrums Kennel Diluksus

Anitha! Vad roligt att Fluufs har fått valpar, hoppas att få se bilder på bloggen snart.
Vi ska skaffa småhundar av den enkla anledningen att vi måste få plats med dem i bilen och för att jag inte vill att de ska fara i cargo när vi flyttar hem. Att det blir två hundar beror på att vi misstänker att det kommer bli stor konkurrens mellan barnen o hunden annars. Två, det går lika bra att gå ut med två som en. Jag är uppvuxen med hundar, har levt med alltifrån Papillon
till Dobermann och jag vet att jag förstår innebörden av vårt förvärv. Vi har drömt om detta så länge, så länge. Rasen vet vi inte ännu, två av samma ras iaf och vi ska hämta dem på ett härbärge.
//Åsa

Sista frågan för denna gång kommer från Camilla som driver en av sveriges största amerikanska svenska matblogg

Hello my friend.
Jag tycker du är helt genialisk, smart o rolig och emellanåt bedårande snygg. Hur gör du människa, hur får du ihop allt?
Undrar bara om du lagat pulled pork ännu? Verkar så gott.
Många kramar från din cybervän Camilla

Hej Camilla, tack för dina fina ord. De värmer!
Jag har inte lagat pulled pork ännu men ska få låna en duckpot eller vad det hette, av en granne så jag kan få testa. Tycker att det ska serveras med coleslaw o hemlagad BBQsås. I en Kaiserroll förstås.
Kram till dig, fin blog du har!

Så där ja, nu är frågestunden över för den här gången. Vilka roliga frågor ni har skickat in. Skicka gärna in fler, jag svarar på allt tydligen. I bland känner jag att det kanske är bra att sommarlovet snart är över så att jag får tid till annat än sitta o hitta på sånt här trams, men roligt, det har både jag o Basse haft nu en stund. Gott nog på nåt sätt.

Kram till er!

Åsa - storhetsvansinne?

7 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!! Du gav mig just dagens längsta o härligaste gapskratt!!! Tack o bock!! O Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha galnovitz o härligt är vad du är :)) puss

    SvaraRadera
  3. du är knasig ! och rolig ! bäst är Retarded Steve.
    Puss malin

    SvaraRadera
  4. Haha, vad kul!
    Blir spännande att se vad ni får tag i för hundar.

    Och dte där med Steve, det var ju helfestligt:)

    Kram

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHAHA!!!! Tokiga du, men ibland är det det som håller en uppe, eller hur?

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!