måndag 29 augusti 2011

Basse på världsturne

Idag har han, min fina man, åkt hem till Sverige - igen! Hem hit på fredag och iväg på nästa måndag igen. Så där kommer det hålla på ett tag framöver. Stackars Basse! Vi hade en supernajs helg planerad i Atlanta med universitetfootball, hotell, drinkar, barn i baklucka på gammal veteranbil, match-tröjor o glam men det fick vi ställa in nu på grund av FÖRETAGET! Vi som skulle få en mysig och händelserik helg tillsammans, något vi mer än nånsin behöver. Men nu sitter jag här ensam. Inte helt ensam såklart, både barnen o Gästjonas är här men ni förstår va?
Ibland blir jag uppriktigt trött på företaget som styr våra liv, när vi kan äta middag, när vi kan åka på weekendtrip, när Basse är glad o tillgänglig. Ibland är priset för högt. O japp, jag är less. Det är värre för Basse såklart, mycket värre. Men varje ryggsäck är tung nog för den som ska bära den liksom. Jag lovar,  jag kommer ändå kunna vända detta till något positivt, det kan jag alltid men just nu känns det lite tungt. Så här mycket ensam, på flera olika plan, det var aldrig tanken att jag skulle vara. För även om jag har vänner och bekanta här omkring i vårt nya hemland så är det ju Basse jag vill ha här hemma hos oss, dag ut o dag in. Vi är familj och jag saknar honom. Medaljens baksida kanske nån tycker. Ja, så är det kanske.

Åsa - liten på jorden idag :-(


7 kommentarer:

  1. Helt förståeligt!

    Det är så roligt (i allt det ledsna förstås!) hur du nämner f-ö-r-e-t-a-g-e-t som om det vore en sekt eller typ Firman med Tom Cruise (John Grishams med för den delen). Företaget har full kontroll och makt över era liv, mohwaaaahhhhh!

    Själv är jag också lite down idag, min lill-kille sover sådär om nätterna, hösten har kommit (deppo) och det är så där trist bara.

    Nä fy, dags att rycka upp sig lite, det här duger ingenting till!

    Skickar över ett fång med skratt och roligheter och hoppas att det ger lite god karma tillbaka ;)

    Men som min kloka mor säger: man måste ha dåliga dagar för att veta om de bra.

    SvaraRadera
  2. Stackaren där, men så är det ibland. Jonas åkte till Sverige igår han med. KOmmer på fredag och tur är väl det för han fyller år på lördag. Men sedan drar jag iväg, också till Sverige. Väskan byter ägare...medlajens baksida. Men det är som du säger, du vänder detta till något positivt!!!

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur du känner... "the story of our lives.."
    Att aldrig kunna planera och veta säkert att det blir av, FÖRETAGET kanske plötsligt behöver ha ett VIKTIGT möte med kort varsel..... osv. osv. Men det är väl priset vi får betala för många andra fördelar. Ett väldigt högt pris kan tyckas ibland..... MEN...... Basse har säkert både JP, smågodis och annat gott med sig tillbaka till dig o barnen! Tänker på dig och hoppas du kan få en fin vecka trots allt.
    Många cyberkramar!!!!!

    SvaraRadera
  4. tänk inte att det är företaget som drar i claes nu utan tänk att du lånar ut honom till L, E och kidsen. han behöver/gillar det och Ewings (roligare än Elwings) behöver/gillar det.
    Han får tanka kramar, barnbus och lite go jönköpingsdialekt - nyttigt för knopp och kropp.
    puss och kram från moi

    SvaraRadera
  5. Man känner sig lite extra ensam när man är ensam på denna sidan av Atlanten. Fredric skulle åka hem både i okt o nov men det stannade vid nov, än så länge, skönt. Känner med dig!! Kramisar från River Run Anna

    SvaraRadera
  6. Äsch vad trist då! Och Atlanta som har så bra shopping outlet och allt ;-)...
    Förstår verkligen att det är tråkigt när det blir så där och även om det är en mycket klen tröst så finns vi alltid här om du/ni känner er ensammare än ensamast!! Längtar efter att ses! Kram!!

    SvaraRadera
  7. Karin, precis så, fiman! Men å andra sidan är det tack vare o inte på gund av, som vi är här. Tacksam för det. Stackars med höstdepp, inte roligt. Hoppas att det vänder snarast. Köp dig något gult, en mysig bylsig tröja och ät lite choklad så känns det bättre kanske. Tänker på dig!

    Taina, oj vad ni far. Ingen risk att ni tröttnar på varann nu iaf. O sen är det ju så ALLAbmedaljer har två sidor.

    Christina, du är klok som en bok!

    Malina, Ewings, fniss! Jo, jag ska se det så istället. Smart tips!

    Anna, lustig det där, att avståndet gör saknaden större. Håller tummar för att det stannar vid endast novemberresa för Fs del.

    Jenny, Ååå fyyyy vad längesen vi träffades. Måste bli ändring på. Tack för att ni finns där nere i södern o erbjuder sälle. Tack o tack!

    Kramar till er

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!