fredag 19 augusti 2011

Äventyret fortsätter, Ströms stortestar...

Eftersom vi är på resande fot har jag ingen möjlighet att posta bilder till bloggen men lite snabba livstecken får ni emellanåt. Annat blir det nästa vecka när jag är på hemmaplan o alla bilder är nedladdade. Ströms stortest, lovar!
Gårdagen på Kennedy Space Center var grym. Jag var lite motsträvig o ointresserad av detta rymd o raketnäste innan vi for men nu så här efteråt... Glad att jag gav NASA en chans. Amerikanare kan turism, så kan man sammanfatta det hela. Testresultat kommer som sagt nästa vecka. Erkänn att ni är nyfikna så ni nästan spricker?

På agendan idag står Seaworld. Det känns nästan helt overkligt att jag, lilla jag, ska få uppleva detta. Jag har drömt om att få se en späckhuggare sen jag var i Cajsas ålder o nu helt plötsligt är jag en timma från att få uppleva. Inte klokt egentligen, jag lever i em dröm. På riktigt. Tacksam är bara förnamnet liksom.
Att jag sedan är lite motståndare tilö djur i bur, det får jag i detta fallet vara stor nog att lämna därhän. Tänker lite så här... Djuren skulle inte överleva i deras rätta element efter så lång fångenskap. Dom skulle inte överleva alls länge. Alternativet att omprogramera o "förvilda" dem igen tror jag inte heller på. Det är djur vi pratar om, o så länge det finns barn o vuxna som svälter o lider tycker jag inte att miljoner o miljarder ska satsas på djur. Kontroversiell? Möjligt, djurvän absolut men inte på möjlig bekostnad av människoliv. Nu var det inte min syn på djur i bur o människor i nöd detta inlägg skulle handla om....

Hopp, då vet ni vad jag gör idag, upplever en dröm. Jonas har också ett önskemål. Han vill se showen där en gris kör en bil. Hihi, vad får dom allt ifrån. O varför? Nåväl, vi hinner nog med både späckis o gris. Parken har öppet till sent.

Ha en bäst fredag!

Åsa - till minne av Keiko, aka Willy, som dog 2003 av lunginflammation i Norge efter att enorma resurser sett till att han "förvildats" när hans filmkarriär var över.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni såg delfinshowen - bland det bästa jag någonsin sett!

    Var beredd, jag fick en ilsken läsare efter mig då jag visade bilder från Seaworld...

    SvaraRadera
  2. Låter spännande!! Hela klanen Wristel ska åka till Florida (Kissimme) i slutet på oktober, så då lär det bli ett besök på Seaworld och en massa andra roliga saker. Tipsa gärna :)
    Ser fram mot en massssssa shopping. Filip han längtar efter att shoppa skor o kepsar av märket DC. Vet du om det är poppis i USA?
    Ha det bäst o hälsa Claes!
    Kram Tojan

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!