tisdag 30 augusti 2011

När katten är borta och själv är bäste dräng...

För att göra en kort historia lite längre så var det på det här viset.

Mina naglar är mitt heligaste, mina skötebarn och min hobby kan man säga. Jag pysslar o filar och tar hand om dem på allra bästa sätt. Starka ha de blivit av att bli matade med goda oljor och noggrann skötsel sedan tusen år tillbaks. Jag är också världsabäst på att få vilket nagellack som helst att sitta i veckor. Och nope, ingen annan får fila eller fixa med dem, bara jag. Learning by doing liksom.
För ett par veckor sedan så bröt jag en nagel, o då menar jag inte att en flisa gick av eller ett hörn eller så utan den gick av på mitten. Jag o Cajsa hade bus och vips så stod nageln rakt ut i 90 graders vinkel. Heliga makaroner vad ont det gjorde, nästan så jag svimmade.

Kolla här vad ont:


Men skojjar ni, hur ont gjorde inte det här? Blödde i evigheter, o så fort jag böjde lite på ringret gjorde det skrikont. Efter så där två veckor började nagel växa lite men hmmm... Jag klurade länge o väl. Ska jag ta ner alla andra naglar till hälften eller ska jag fejka en nagel. Klurigt. Jag gjorde det enda rätta, åkte till min thailändare som tar hand om mina fötter o sa Hilfe, help, do something. Han satte på en lösnagel, ser ganska ok ut, får se hur länge jag står ut med den. Okejjjjj. När jag ändå var där med byxorna nere tänkte jag vara spontan o crazy och be dem göra en soak off lackning, en Shellacklackning eller som det också kan kallas, Gelish. Ett nagellack som man härdar i en blå lampa. Sitter som berget, glansen håller i evigheter och det ska tydligen inte skada nageln så värst mycket. Fransk manikyr är lite trist att lacka tycker jag, o eftersom fötter har franska tår måste händer ha. Sagt o gjort, han lackade o härdade det där lacket. Kom hem, synade spektaklet. O nooo skrek jag i högan sky. Varför kan dom inte göra nånting helt perfekt och ordentligt för. Kladdigt, snett o klumpigt. Arrrggghhh, 33 dollar + tip och jag var missnöjd. En nagel hade dessutom en bubbla i lacket, den sprack dagen efter och vips hade jag ett stort hål på tumnageln. I lacket alltså.

Igår tog jag steget in i UVlampavärlden. Köpte ett kit med Shellack o en lampa. Här ska testas. Basse är ju bortrest, lampan drivs med ström och vad? Något annorlunda o nagelkul kan jag få ha emellanåt. (det rör sig inte heller om en stor investering heller, en middag på restaurang för Strömmings eller så, med lite extra vin och förrätt)




Testilitest, underbart enkelt sätt att få glamhård fransk manikyr. Inte svårt, inte tidskrävande och långtifrån så slarvigt som min thaiman gjorde det. Jag är ju för himlans fiffig och härlig när jag är på det här humöret. Åsa -thaimannen 1-0. O då får man ju också tänka på att detta var första gången för mej. Halleluja!

Resultat:



O nu kära LL, lova att du inte säger upp släktskapet med mig för att jag är ytlig och SHF-aktigt... ;-)

Åsa - nagelnörd o stesig

PS: o sen att det är ett mindre hellmutt att får bort skiten är en annan historia. Om två tre veckor sitter jag med fingrarna i acetonbad och förbannar mej själv. Fram till dess ska jag njuta av att grejjat det själv. Med min egna söta lilla UV-lampa.

7 kommentarer:

  1. oh jag köpet adapter på claes ohlsson meddetsamma!!! Fiint det blev!!

    Pussel

    SvaraRadera
  2. Lise-Lotte Lindgren30 augusti 2011 kl. 15:30

    Ha! Måste göra dig besviken. Du är inte det minsta SHF-aktig. En äkta SHF:are hade ringt en lönnmördare och gjort sig av med den slarvige thailändaren. Efter att ha stämt nagelmakarföretaget. Naglarna blev skitsnygga!!!
    Ytlig måste man vara. Nemas problemas. Bara man kan vara en djuping också. Så funkar det i min bok i alla fall!
    Kram, Kusin Åsa!

    SvaraRadera
  3. Apa-snyggt !!! jag vill ha moderata naglar men det kommer aldrig att bli ngt av mina hemska shrek-händer snyft ! fula, skrovliga, nedbitna men grymt starka och handy på ngt vis.

    SvaraRadera
  4. jag har ju blivit lite inpirerad Åsa! Ett tag efter ni hade varit här på besök så målade jag med lite genomskinligt...men nu har inspirationen falnat - vi behöver träffas igen!!Jag vill ju också ha hyggliga naglar...tror inte dom någonsin kommer upp i din nivå men lite lite nagel glamour iallafall :-) gullegull

    SvaraRadera
  5. Men jösses vilka snygga naglar, och händer, ser det ut som också.
    Du skulle kunna vara handmodell.
    shit vad du slog av nageln, klart det gjorde ONT!! TVI!!
    Vilken manikyrist du är!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Åh fy, jag var tvungen att scrolla bort bilden, det gjorde ont i hela mig att se hur den nageln brutits. Hua!

    MEN så SNYGGA dina naglar blev, så där fint får jag aldrig till det.

    Mina naglar bryts och trasar sig så fort de kommer upp litegrann. Jag har gjort fejkade med akryl eller något som är urjobbigt att ta bort och naglarna behöver typ 6 månaders recovery efteråt.

    Hur GÖR man för att få långa, hårda och snygga naglar?

    Tips tips tips önskas.

    Från den ytterst ytliga, men ack så fåfänga Karin

    SvaraRadera
  7. Fina söta ni. Tack för smicker, jag kråmar mig o känner mej stolt!

    Linda, jag köper!

    LL, jag tror att jag måste titta på SHF, verkar galet!

    Malina, inte gnager du på naglarna nu väl? Men du har rätt, starka o handy händer är fint att ha.

    Eva, gulle. Måste träffas snarast, o genomskinligt är snyggt! Hejja dej, påt igen.

    Annika, tack för fina ord! Jopp, gjorde ont så in i bängen.

    Karin, näää, låssasnaglar är rena döden för naglarna. Tricket är att alltid, jämt o hela tiden ha dem lackade. Underlack, två lager nagellack o överlack. O överlacket måste vara snabbtorkande annars är det för jobbigt. Fyra lager av något och då lovar jag att dom inte fransar eller skivar sig. O olja, myrraolja eller Solar-oil. Naglar älskar olja. Jag kan tipsa dig om fler bra knep om du vill?

    Kram till er! Jäklar vad glad jag blir för era kommentarer och komplimanger, tack!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!