söndag 20 februari 2011

Week-end eller weak-end?

Båda är rätt, helg har det varit och sjåpigheten måste få ett slut, har fått ett slut. Jag måste kämpa för att behålla min handlingskraft. O då menar jag inte handling som i shopping...

Helgen har varit god, solig, mysig, produktiv (Basse), dyr (Cajsa), klurig (Lucas). Har susat omkring till hopbbyaffärer, Cajsa är skogstokig i alla scrapbookingsaker som finns att köpa. Hon älskar pyssel. Basse blev också lite hänförd på Hobby Lobby. Vi köpte en bauta-stor tavla med en häst på. Hade jag varit en vanlig bloggare hade jag ställt upp inköpen lite snajsigt på ett bord o fotat o länkat men nu är jag bara Åsa. Sånt kanske jag gör den dagen jag inte har tusen andra saker att skriva om. Jag kan däremot berätta att på apoteket säljer dom Redken o Tigi-hårvård. Jag gillart!

Poolen har målats vit, den var dala-Gustav-Vasa-blå innan. Det kändes inte riktigt som vi o inte heller som att det passade till huset. Vit är den nu iaf. Har också fått målat en stor urna i betong, den hade ägaren-som-vi-hyr-av-Jeff lämnat (bland 4 miljarders andra prylar). Den var spygrön innan, nu är den vit. Kanske hade varit snyggt med en grå färg men hallååå, vi köpte vit färg o nu får vi visst måla allt i vitt. Allt, precis allt, till burken på 50 liter är slut. Det blir bra det!

Vi har ätit ute, på Red Robins, ett hamburgerhak. Trevligt o gott o så.




Finns faktiskt annat där också

Guess who´s?


Jag är ju jättesur för att jag får hålla DOGGYBAGEN, skojar bara.


Vi har pysslat lite med Lucas läxor med. Helt otroligt svåra läxor för en som inte pysslat så mycket med bråk de senaste 25 åren.... Lucas tycker också det är svårt, dom har ju inte ens börjat med svåra saker i skolan hemma om man jämför. Och varför heter det bråk? Låter lite galet kan jag tycka. Prata om att negga redan från början. Se så barn, idag ska vi lära oss bråk... Erkänn att det låter lite elegantare med " write each improper fraction as a mixed number in simplest form"? Jag fick i alla fall helt sonika gå ut på nätet och fräscha upp bråk-kunskaperna. Jorå, jag knäckte koden ytterligare en gång, senast var år 1914 och tror att jag lyckades förklara för Lucas med. Han är så duktig lilla bubben.

Solsidan på tv4 play, några pannkakor med sirap och en uppvisning (näää, skojar du) av Cajsa. Idag var det black eyed peas och såna där cheerleaderfluffar. trevligt. 



Lägger till en punkt på söndagsinlägget...

Veckans mål-lista (jag älskar listor)

Köpa ett par skor till Cajsa, som både hon o jag tycker är lämpliga. Jag tycker inte att highheels med remmar är ok på barn, o def inte som skol.skor....

Fixa fräscha dynor till utomhussoffan. Vita hyrhandukar funkar så där bra. För små och behövs till annat.

Laga minst hälften av måltiderna hemma. Nu är det nog med glidarmiddagar ute.

Plugga engelska, minsann!  Har bra pluggböcker, jag har tid, jag har behov och jag har lust (not)

 Bjuda svenska kollegor till Basse på middag på tisdag. Går att köpa sej fri va?

Skolbusspremiär för barnen, o mamman får stå o vinka

Skolmat ska köpas av barn på skolan, med nyfådd pinkod. På nätet kan man sen se exakt vad barnen köpt i kafeterian. Bra så att det inte blir chips o sånt. Mamman kan ta en frukt hemma, eller en tallrik fil, eller ett blad, en tsk vatten... Huvudsaken är att barnen är glada, o ärligt, skolmaten är nog sådär.




Lärdomar o tankar

Alla äpplen är inte goda, fyyy, fick Ikeakorvsmak av äpplet

Lite vit färg piggar alltid upp

Scout-kakor finns i olika smaker. Goda.

Skolan vill att man donerar pengar till allt möjligt, denna vecka är det nya läseböcker som behövs.

På torsdag är det Buddy-dinner på skolan. Det är bok-mässa och den avslutas med en middag. KORV o glass, det blir bra det, kan nog slänga ner korven i handväskan utan att nån ser.

Tygblommor funkar (påminn mej aldrig om att jag sagt det där)

Det bästa med USA är: maten, vädret o pysselaffärerna enligt cajsa, hon som dessutom inte äter annat än macaroni and cheese.

Bråk är roligt, mattebråk asså

Det bästa med att bo i USA enligt mej är att få vara med familjen hela tiden, (o vädret, o maten, o att alla är så trevliga, o utbudet på ALLT. O utmaningen, o allt jag lär mej. O allt jag ser.)

Jag kanske kan få skörbjugg?

Är lite virrig, har mina skäl, finaste Malin, bästa goa fina tappra modiga hjärtliga gose-Malin föder sin o fina Philips efterlängtade räka med kejsarsnitt i morgon. Jag kan inte tänka på något annat, jag vill vara hemma, jag vill hjälpa till, jag vill torka tårar, jag vill bära tunga matkassar, jag vill tassa på tå för att räkan har somnat, jag vill ge paket, jag vill få hålla bäbben men mest av allt vill jag säga grattis!
Jag är så glad för er skull finaste MM o PP, jag hoppas att allt kommer gå bra, det kommer att gå bra. Jag längtar så, o snart får vi veta vad räkan är för någon liten filur. Jag håller tummar för en välskapt

Jag hjärtar räkan helt enkelt

Godnatt

// Åsa, skengravid och lycklig

BTW

Hihi, jorå, en uppstyltad fin shoppingbild, var tvungen :-)

Scoutkakor i smaken citrom, o barnens val av snacks till lunchlådan.
Kex, med socker, en vardag? Jorå, vi är laglösa. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!