tisdag 22 februari 2011

Jepp, min väskradar är still going strong

En dag helt enkelt. Skrotade hemma medans barnen var i skolan. Skypade med syster, chattade med Jenny, mailade och läste på nätet. Sol ute, ganska varmt och jag vet inte om det är ens lagligt för mej att skriva detta men det var faktiskt lite för varm till o med, förlåt. Berodde säkert på att jag hade för mycket kläder på mej....Har inte riktigt vågat anamma den väääldigt korta shorts-trenden som gäller här ju.
Barnen hade haft det bra i skolan och var överlyckliga för att dom fått köpa sin lunch i matsalen. Idag var det pizza... Man kan få mjölk till maten eller chokladmjölk, o chips. Grymt o gnuff, nej. Jag tycker inte det är ok. Snälla nån, chokladmjölk till maten? Nää, hoppas att Strömmingarna aldrig får för sej nåt så dumt.
Lucas hängde vid datorn, Cajsa filmade sina Scheich-hästar som var på bete i trädgården....

Efter Basses jobb for vi till Costco. Storpack o stora förpackningarnas mecka. Vi skulle bunkra upp öl inför veckans besök, o vatten o såna saker. Jag gillar tanken på öl, tycker det verkar mysigt att öppna en iskall öl med ett pys o sen få dricka direkt ut flaskan. Tyvärr, nope, öl är inte min grej, smakar mej inte. Avundas öl-drickare i alla fall.

Tog lite bilder bara för att det var kul med allt stooort. (o en fotokurs är på sin plats, kan önska mej i födlis)





Ja nåt sånt där ser det ut i hela affären. Vi köpte blåbär, i maximegapack, har blivit blåbärstokig, är en tjejsjuka i familjen.
MEN! Det viktigaste i detta inlägget, o nu har jag sparat det bästa till sist.....
I ett inklämt hörn bland flyg-drakar, simglasögon i storpack och handukar för 11.99 stod ett skåp dit mina ögon likt magnetiska drog sej. Ahhhhh... Jag trodde det var en hägring, en synvilla, en dröm....

Ni ser vad det är va? Botkier-väskor, på Costco...

Men det roligaste måste väl ändå vara det här....

Japp, det var väääldigt billigt.


Efter den synen blev jag inte mej själv mer, kände mej yr och hade hjärtklappning. På riktigt. Härlig känsla på nåt sätt, jag har inte förlorat min kärlek till väskor, den finns och den sprirar för att en helt vanlig måndagskväll explodera ut i ett vilt fyrverkeri. O vad gör den lilla människan, jo hon lämnar Costco utan att köpa.... Hallå? En vit Gene tote bag för 90 dollars. Hemma kostar den iaf minst 3500. Har jag inte helt fel låg det en Sophia Hobo längst ner, för nånstans 130 dollar. Den kostar 5-6000 hemma.

Är det någon som vill köpa en kan jag langa... Jag tror att jag tar en sväng imon, vill bara få hålla o känna o prova lite. Jag skulle aldrig nånsin få för mej att köpa en handväska för att den är billig, jag, nähädu. Skulle inte tro det ser ni. Jag gillar ju inte ens. Skojar bara!!! 


Efter väskupplevelsen, näst intill trauma, tog jag en fin bild på ett upplyst Charlotte-centrum.
Jag tycker att det är tjusigt, fotot däremot, det blev inget vidare. Skyller på chock.



Men skojar jag, det var verkligen ett uselt foto.







Vet ni, det är faktiskt ganska skönt att få vara fånigt och omotiverat ytlig emellanåt. Jag tror att det var bra för mej, mitt i allt allvar o allt nytt o svårt, att få känna pirr o extas över nåt så enkelt som en väska. Jag har inte ens vett att skämmas.
När ångan redan var uppe svängde jag in på CVS som är apoteket där jag bor. Köpte Biosilk schampoo o balsam. För 13 dollar styck. O då är det stora flaskor. Japp, känns bra att köpa glam på apoteket.

Tankar o lista:

Det där om att allt är stort i USA är ingen skröna. Allt är större här.

Vädret är en stor bidragande orsak till vår trivsel just nu.

Räkan var en liten flicka, Ines. Välkommen till världen pyret!

Jag är så glad o tacksam för att vi har fått möjligheten till detta, att bo här. Nyper mej i armen emellanåt, men i bland förbannar jag oss för att vi gör det. Det är ju barnen som har mest hemlängtan.

Jag kan inte bocka av något ännu på min lista. Ojsan, jag har inte... hunnit?

Idag fick vi en cheesecake av en granne, en mexikanska som är gift med en britt. 

Något litet framsteg har skett på containerfronten o vi får nog mer info imon. Längtar väldigt mycket efter vårt bohag.

Jag drömmer om att få köra en skolbuss, dom har tuffa kepor på huvvet. Vilket glidarjobb o ansvarsfullt på samma gång.

Vi bor faktiskt här nu, vi har uträttat massvis av bra/nyttiga/nödvändiga och glammiga saker på 3 veckor. Det har hänt så mycket, inte lustigt att vi är trötta på kvällarna. 

Nu är det hög tid att sova, godmorgon Sverige snart.

//Åsa - väskagent 003, AKA väskörnögat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!