fredag 18 februari 2011

Nä, jag gjört bara, genast o på direkten

Skönt väder! 
Jag har tröttnat på att vara rädd för dinon som krafsar i torktumlarröret. Vågar inte ens gå in i tvättstugan, läskigt obehagligt ljud, krafs med fågelklorna, sprattel med vingarna och ibland dessa avgrundsvrål (pipen). Jag tar helt sonika med mej lakanen till kemtvätten istället. Jag gjört.

Kruxet är: BILEN, the Foorrrrrd. Min fiende nr 1. Bensinlampan lyser, arrgghh. Basse är bortrest till en annan delstat. Jag måste tanka själv, vilket i normala fall inte är nåt problem men här... Vad för sorts bensin ska forrden ha, hur gör man på macken, betalar man i förväg? Jag har alldeles för mycket tid över till att fundera på såna saker, det enda rätta är att bara att kasta sej ut i det okända. Gjört flicka, gjört.

Hoppas att jag har mod nog att i samma veva gå till frisören. Det är ett måste-besök. Slitna hårtoppar ända in i skallbotten nästan. Sofie, världens bästa frisör hemma, om du läser det här... Jag saknar dej! Allt känns nog bättre efteråt. Jag gjört bara, det med.

Ha en loveli dag!

//Åsa, handlingskraften herself. (jaja, vi har inte sett det än)




1 kommentar:

  1. Go girl!! Bara att kasta sig ut =)
    Minns så väl att jag också drog mig för att åka och tanka, tyckte att det krånglade med mina svenska kort och jag visste inte riktigt hur det gick till med betalningen och HUR skulle jag veta hur mycket jag skulle tanka för de gånger jag fick betala innan??! Hoppas du hittar en frisör du gillar, för mig tog det ett halvår att våga gå och klippa mig :D (klippte mig förra veckan)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!