måndag 28 februari 2011

Ett litet åskoväder piggar alltid upp

Jag har haft nåt virus och legat mer eller mindre däckad här hemma. Nu är jag piggare och känner mej på G igen. Det har varit varmt som katten här idag, tjock värme på nåt sätt och japp, ser man på, det lurade lite åskoväder bakom knuten. Inte ens åska är måttligt här, större blixtar och högre muller, som på film. Inbillar jag mej eller är det verkligen så, här i mitt SUBTROPISKA klimat? Jag vet inte, men lär väl bli varse framåt sommaren eller så.


Dagarna som gått? Trevlig lunchdate i fredags, inkl två felsvängningar på motorväg. Att det ska vara så in i bängen svårt att få till höger o vänster på rätt sätt? Jag är ju vuxen, har ju lärt alla knep, jag har övat, jag har trix men ändå funkar det inte. Jaja, jag fick ju se lite annat på mina felsvängar. Åt grymt god grillad tonfisk o sallad. Jag gillar!


Fredagskvällmys på restarang med en sliten fast glad familj, sällskapsresan på DVD, mysbyxor (morfars gamla rutiga flanellbyxor ni vet) o snask som i godis.


Lördagen bjöd på cykelinvestering. Båda barnen behövde cyklar och turligt att vi inte tog med Cajsas rosa-svarta crecent från Sverige, den hade inte smält in här om man säger så. Det verkar som att cyklar är mer könslösa här. Nu hojjar hon omkring på en dirtbikeliknande historia med bakåttramp (viktigt!!!) och explosionseffektiv handbroms. Var rädd om dej lilla flicka! Lurreburr fick en cool stor hoj. Superglada och tacksamma. Sånt värmer föräldrars hjärtan. En sak som är topp är att garaget är så där automatiskt så dom lätt kan ställa in sina farkoster på kvällen. Bra!


Härliga livräddarJenny med familj var hit på kvällen. En middag serverad i diverse plastbunkar och decilitermått. Eh? Ja, så får det bli när jag är ganska fattig på husgeråd, tallrikar och annat nödvändigt, gick som det gick och jag o Basse hade åtminstone väldans trevligt. 


Söndag var det läxläsning och barnkalas. Inte ens på helgen är barnen lediga. En omställning för dem såklart, men åh vad dom kommer att lära sej. Bara att gilla läget där.


Idag måndag, varmt som sagt och ett glädjande besked. Flyttfirman vill komma med våra saker, fast redan på onsdag. Ojsan, Basse är borta o hela huset är ju möblerat med tunga möbler från en hyrmöbelsfirma. Huset måste tömmas först va? Är lite för kort varsel med två dagar kan man känna men på nåt sätt löser jag det, jag hoppas att vi kan få skjuta på det till torsdag. Ska bli skönare än skönt att få våra saker, min fotfil, sommarkläder, mina köksknivar och faktiskt mer än 6 glas. Jag längtar så :-)


Bra sak mer idag, Cajs hade en hel skoldag utan tårar! Underbart härligt. Det var hatt-dag idag på skolan, o de barnen (inkl våra små) som inte har fått nåra tardies får ha hatt eller mössa eller kepa på sej en hel skoldag en gång i månaden. Cajsa hade en fin-söt-snygg stråhatt o Lucas stackarn, han fick ha toppluva! Vi hade inget annat. Ett alternativ hade varit en skarves på huvvet som en turban eller min rutiga kepa men det var visst ingen bra idé. Tardies verkar vara en "jag-har-kommit-för-sent-böterslapp som barnen får om dom gör just det. Vi har klarat oss, o så ska det förbli. Ett barn hade en basketkorg på huvvet o nätet framför ansiktet. Annorlunda, hemtrevligt o lite så där charmigt kanske.


Just nu har jag börjat plugga körkortsteori, ganska kul faktiskt. Måste inom sinom tid ta ett amerikanskt körkort och varför inte precis just nu? Basse måste ta sitt för att få försäkra bilarna så jag hänger på där. Inte fel med en allmän uppfräschning på bilkörning heller, jag är ibland helt vild i trafiken.


Hihi, jag är en bok-nörd som älskar att läsa precis vad som helst.

Nån liten lärdom kanske vore på sin plats

Det är inte aktuellt med matta i uterummet. Det regnar ju in genom nätfönstrena, såklart o tydligen

12 inch är en fot (eller hur var det nu?)

Glöm inte att köpa maizena innan du får gäster, om maträtten du tänker bjuda på innehåller just maizena. Blir såååå tunn sås på nåt sätt annars.

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en

Regn o åska är ganska mysigt ändå

Har fått flera, över fem, snälla o omtänksamma brev från andra skandinaver boendes här i faggorna. Jag har tex blivit bjuden att fira 17 maj! Trevligt.

Min nya bil kommer till USA den 16 mars. Jag hoppas att alla papper o nr o körkort o allt annat klurigt är klart o färdigt tills dess. Kommer glädjas åt att skiljas från forrrden. Som har slutat ge galenstötar. Obs, detta kanske jag straffas för, borde nog inte sagt, förlåt forrrden. Imon är den kanske som ett helt kärnkraftverk.

Torktumlarröret är numera dino-säkrat. Bonusinfo är att tumlaren drivs på gas....

Dagens inlägg tillägnas Linda, Anna, Jos o Malin för kärlek, omtanke o respekt. Ni gör mej lycklig girrrls. Lycka till på nya jobbet i mon Annsipannsi, jag sitter i din....

Kramar från

//Åsa - soon with a license to drive (så där tufft agentnamn faktiskt)

testar igen

//Åsa  - the containerlady (bättre va, NOT!)

sista nu

//Åsa - pigg som en mört (så får det bli)





2 kommentarer:

  1. Åh så skönt att få sina egna prylar snart! Jag önskar jag hade varit här innan våra prylar kom. Maken hade ställt dem lite här och där och till och med bäddat en av sängarna med gardiner!!!!! Fatta! Han såg inte skillnad på lakan och gardiner och de var inte vita kan jag säga.

    Lycka till med körkortet!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Taina, jag tror jag skrattar på mej. VIlken härlig syn med gardiner i sängen. Vad ska man säga, PUH!

    Nu ska jag plugga vägskyltar....

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!