fredag 11 februari 2011

Puh o en lättnadens suck

Mamman överlevde förmiddagen, med nöd o näppe. Räknade sekunder nära på tills klockan skulle bli 13.45 fast på ett lustigt sätt var varje sekund dubbelt, trippelt, så lång som annars. Jag grät en del, på mitt fulaste, det räckte med att se boken Det spökar Sigge (det är inte Basses bok) för att tårarna skulle rinna.
Tusen tack till alla er som på ett eller annat sätt visat omtanke idag, om ni visste hur mycket det betyder! Ibland, o kanske lite varje dag är jag som en pytteliten teskedsgumma utkastad i vida världen. Jag är ju här bottavé som man säger i Jönköping, av fri vilja men ibland krymper jag kraftigt. Nu på kvällen därimot, med de små liven badade o bäddade känner jag mej som en gigant. Somnar med ett leende kan jag lova, för att:


När jag hämtade barnen var dom precis som vanligt om man undantar rödgråtna Cajs-ögon. Dom kom bara gående med sina klassisar o såg ut som att dom gått i den skolan i flera år. När dom såg mej lufsade dom åt mitt håll o vinkilivink till kompisarna o sen stod jag där o grät med stora beskyddande mammahökvingar. Tårar av en helt annan anledning nu dock.  Lucas skämdes nog men tror inte att nån såg.


Allt hade gått bra, Cajsa hade bara sagt att hon ville hem första timmarna, o efter lunch hade hon slutat gråta. Dom hade haft bild och då går ju Cajsa loss. Det lustiga var att dom inte hade ritat på bilden utan tittat på film, eh? Hon hade fått några kompisar redan... "min bästis i klassen, hon heter... nä det vet jag inte men hon var brun o jättesöt. 
Tjejerna i Lucas klass hade tagit väl hand om honom, en hade nog bestämt sej för att fånga hans hjärta för hon hade konstant suttit o flörtat med honom, blinkat med ett öga ni vet. Hon var en sån där PLAYER sa han. Ok? Lite smickrad var han allt men hon är inget mot Sanna. (hans älskling i Sverige) Fröken hans hade frågat vart vi kom ifrån, sweden sa lucas. Oh great sa fröken, min kusin är gift med en från Switzerland. Ok, kul sa Lucas men jag är från Sverige... 


Vi hämtade pappan på jobbet, han hade inte varit en bra anställd idag sa han utan mest gått omkring till posttjejen och kopieringskillen och telefonisten o vem mer det var o pratat av sej. Med alla som orkade lyssna på The Stroem children in a new school story. Så skönt att vara tillsammans alla 4 igen. Vi tog familjen o for till Sticky fingers, åt så mycket revben vi orkade, Cajs åt Macaroni and cheese - igen. Vi lovebombade o lyssnade o frågade så mycket vi kunde komma på att fråga om o så mycket barnen ville. En milstolpe och en viktig dag, tror inte nån av oss nånsin kommer att glömma dagen S som i Skola.






Dagen avslutades med Pappa-dotter-dans på skolan, men Cajsa var så trött att hon var där i trettio minuter, sen ville hon hem. Flera tjejer hade varit fram till dem o pratat lite. Det låg en presenning på golvet i gympasalen och det var ett stort hjärta i taket. Och inga chips, det skulle bjudas på snacks och det är för oss sånt där onyttigt o gott men för dom är det visst kakor. Känns ju naturligt o självklart på disco, NOT!
Jag o Lurreburr hade soff-häng och tittade på nåt tecknat o enligt mej, skit-program på tv. Codeword- boy next door. Huvudsaken var myset och det hade vi. Lucas blev alldeles rörd av alla era snälla fina ord. 










Summerar man dagen slutar den på tiotusen plus. Är så stolt över barnen och stolt över Basse o mej med. The Stroem family är på G!

Lite andra saker:

Yes, beställa saker på nätet innebär att dom står utanför ytterdörren tre dagar senare

Jag hittar inte utan GPS, första vilsekörningen idag

Sticky fingers har godast revisar (dit ska vi gå pappa)

Skoltidningen heter inte Lyckoslanten utan My school rocks

Vi måste hitta små små kylväskor som barnen kan ha skolmaten i

Namn är svåra, men heter man Miracle är det lätt att komma ihåg

Badtunnan är grym

Har fått tag i gott (sanning med modifikation) starkt kaffe till vår maskin

Båda barnens fröknar har påmint om Valentinesday på måndag, med en klasslista häftad bakom... Här ska pysslas i helgen (eller köper man färdiga kort?)

Jag ser fram emot att våra möbler kommer, dom landar, heter det inte när det gäller båtar, kommer fram till Usa den 17 feb. Sen ska det tullas o fixas men inom tre veckor är det väl rimligt att jag får min fotfil, mina köksknivar och en stor laddning kläder.

Jorå, nagellack kan pigga upp en lessen dag ;-)

Tackar alla inblandade i INTERNET, sjukt bra grej det där.

Saknar inte snö

Handyman för igenbomning av dinosaurie-bo-röret är kontaktad

Jag saknar er alla o tack tack tack för ert stöd idag.

Kärlek

//Å (en erfarenhet rikare)






3 kommentarer:

  1. bra dag, och det kommer flera.

    SvaraRadera
  2. Man köper kort på Target, Wallmart, Harris Teeter... typ överallt ;-). Där kan man också köpa lunchväskor, termosar för varm mat och vattenflaskor till lunch. Eller så beställer man på internet, men det kan ju vara lite taskigt med utbudet mitt i skolåret, vänta bara tills augusti, då svämmar ALLA affärer över med skolattiraljer, även klädaffärer för barn etc.

    Vad roligt att allt gick bra med första skoldan!! Och Sticky Fingers är bara såååå gott :-)!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Lands end har basta lunch ladorna.

    Vi koper vara valentine card pa CVS. Glom inte att de flesta har nagot godis fast vid kortet men kolla att skolan ar ok med det, hos oss ar tva larare ok och en anti godis.

    Skont att det gick bra!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!