torsdag 10 februari 2011

Ojsan så fort en dag kan gå.

Snön på altanen försvann illa kvickt efter mitt brutala hot. Tack!

Vi har varit på skolan idag, var som att kliva in i en film. Helt overkligt o väldigt... amerikanskt. Nähä? Vi gick en snabb rundtur och fick iaf se barnens respektive klassrum men däremot inte träffa fröknarna, det hade varit skönt att få kanske. Inget dalt här inte utan barnen ska vara i skolan 07.00 imon o börja i sina nya klasser. Kändes inte som att jag fick vara med. Arghhh, jag lägger mej i en buske utanför då. Cajsa är precis livrädd, o gråter så fort hon tänker på skolan. Förstår henne såklart men jag vet att om ett par veckor känns det bättre. Idag har vi övat på att säga "jag behöver gå på toaletten" Gullnos, men hon la gärna till några tuffa ord på slutet av inte sååå trevlig karaktär.

Fick en skoldagbok med ordningsregler i. Otroligt intressant såklart o roligt att läsa på alla sätt. Om man klarar sej utan TARDIES som är rätt o slätt förseningar, klarar man sej utan det i en månad får man ha hatt eller mössa på sej under hatt-dagen. Öh? Japp! Det var ett gäng regler till, ska läsa boken ordentligt i helgen. Nu är det hög bäddtid, Basse har telemöte i natt kl 02, o sen är det skarp uppstigning 05.30. Jisses, hur ska det gå, apatidigt ju.
Barnens kläder är framlagda o matlådorna gjorda. Huntersville elementary School, here we come!

Godnatt på er







//Å (hönsmamma helt plötsligt)

PS: nä, dinosaurien är kvar o anföll i princip när jag o Lucas var i tvättstugan. Likt en bodyguard slängde jag mej över Lucas o föste ut honom ur farozonen. Jag kom strax efter. (eller blev jag helt enkelt så galet rädd att jag bara kastade mej ut ur tvättstugan o Lucas stackarn stog i vägen, jag vet inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!