fredag 18 februari 2011

Learning by doing...

Så ja, då var den handlingskraftiga dagen till ända. Lyckades med mina uppdrag, och fick till o med lite bonusuppdrag gjorda. Varmt o skönt, barnen har överlevt en hel skolvecka med beröm godkänt. Forrden tankad, drive thru-bank besökt, håret klippt (inkl en rundvandring på tillhörande spa), lakan tvättade på annan ort än scary hemmatvättstugan, mys-stund med barn o mexikanskt på altanen, Ikea besökt o Hobby Lobby avnjutits.


Ja, en smidig bank helt enkelt. Här brukar Basse gå omkring..







Ikea var faktiskt väldigt... häftigt att besöka. Hemma är Ikea vardag men här, vi kände att hej, detta är mer vårt än ert, ge plats, vik hädan. Stolt som en tuppfamilj (fast det var bara jag o Cajs) gick vi omkring o läste skyltar högt o tydligt så att alla skulle höra hur Leksvik, Småland och Hemnes ska uttalas på äkta svenska. Svensk-shoppen var också kul, Kalles, knäcke, bullar, sylt o vad det nu var, jo dammsugare o delikatobollar, Marabou o kaffe. Ost med. Kan tänka mej att för utflyttade svenskar som sällan åker till hemlandet är Svensk-shoppen en guldgruva. Vi tuffade till oss och skulle köpa en sån där 5 kr korv, fast vi egentligen inte gillar sånt. Fy fabian, så vidrigt läskig att Cajs klöktes så fort en korvbit kom i munnen. Men vad var det där för korv? Jag gillar inte att man säger äckligt om mat, men i det här fallet var det befogat. Fy! Skärpning o uppstramning på den punkten Ikea.








Hej då äckelkorv. Här äter vi bara korvbröd serrö!

Hade på vägen till Ikea, som BTW ligger på Ikea boulevard, sett en skylt med Hobby Lobby på. LivräddarJenny hade tipsat om att där kunde jag köra taveldukar. Åh heliga makaroner. Vilken affär, eller snarare himmelrike för alla som gillar pyssel o papper o fix o trix o lite annan inredning. Tyger, superhärliga o trådrullar uppradade snyggt o prydligt. Säkert 500 olika sorters sidenband. Det fanns allt o allt, men inte skabbigt utan väldigt fin ordning och organserat. Jag älskar! Vi ska dit en sväng imon med, bara för att vi inte hann titta på allt. 
O till lillasyster, här finns bakgrejjerna. Du kommer att vilja vara där i tre timmar o pilla o titta o klämma o så. Jag vet inte så mycket om priserna på sån där tyll-spritsare men där kostar dom 1.79 usd. Tycker att det låter billigt....


For you my dear:






Stickers någon? Älskar ordningen!
Nåväl, så här har min dag varit, en bra dag fylld av bonussaker. Ytterligare en bonus är att jag hade väldigt många besökare här idag på bloggen, över 200. Helt overkligt roligt att så många tar sej tid o läser det lilla jag har skrivit. Tackar o niger, känns overkligt och galet roligt. 

Några lärdomar:

Korven på Ikea borde skämmas

Jag klarar mej bra utan GPS, iaf lite

Barnen har uträttat stordåd denna vecka.

Kemtvättsgubben var härlig, o att tvätta en uppsättning lakan till dubbelsäng kostade 7.50. Sen fick han visst ganska mycket i dricks. Det var han värd.

Jag saknar min frisör

Det finns ingen hejd på pysslet i Hobby Lobby. Grymme!

Kusin Mattis o fru Pernilla har flaggat för besök i september. Jag hoppas av hela mitt hjärta!

Jag tror att priserna på Ikea var lägre här, kan dom bli mycket lägre?

Människorna här är trevliga mot varann i trafiken (nu låter jag som en motorjournalist som pratar om en bil) 

Killen i på frisörsalongen kallade mej SWEETIE! Tror inte att han menar det riktigt men det struntar jag i, blir glad iaf. 

En flaska OPI nagellack, kostar en tredjedel mot Sverigepris. Roligt för en som är en nagellacksnörd. O vet ni, OPI Designer Series, som jag köpte hemma för 280, kostar inte med än 7 dollar. Galet och underbart.

Fötterna svullnar vid exakt 22 grader, då gäller platta, sköna skor utan klack. Gör om gör rätt, men ville ju vara fin när jag skulle till Ikea....

Cajsas första ord på engelska som hon skrivit ner för att komma ihåg är SNABEL (trunk)

Har redan tröttnat på Mexi-rester



Sov gott o allt, syns i morgon eller så

//Åsa - the queen of pysselaffären

2 kommentarer:

  1. Åh vilket himmelrike där på Hobby Lobby. Det är ju värt att åka över Atlanten BARA för att se och shoppa i en sån affär.

    Härhemma får vi hålla tillgodo med Panduro Hobby, inte så rolig alla gånger och priserna är desto tråkigare.

    Kul att det går bättre för barnen!

    Vi har också 22 grader. Fast minus. Väldigt stor skillnad. Fötterna svullnar ju liksom inte.

    SvaraRadera
  2. Vilken affär, för en som är pappersnörd och bakgrejssamlare av stora mått skulle antagligen få både ont i hjärtat o andnöd av beslutsångest! Å heja dig som tog tag i så mkt saker på din lista!
    //Veronica

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!