torsdag 24 februari 2011

Heja mej!

Jag gillar att kunna skriva: idag har det varit en bra dag! Känns bra o ser bra ut i bokstavsform.


Apoteket som är öppet 24 timmar om dygnet fick återbesök av mej 07.10 för att rätta till balsamincidenten. Inte på nåt sätt så att jag bytte flaskan mot schampoo utan jag köpte schampoo o balsam av ett annat märke som var tydligare med att visa skillnad på innehållet. Topp! 


Ägnade ett tag med att skypa, lätt att få en stund eller två att gå apafort då. Kraften kom tillbaka med besked. STÄDKRAFT. Vi har ju som sagt fått skura herr Jeff M (hyresvärden) ingrodda lort på väldigt många ställen, men inte alla. Idag tog jag helt sonika tag i trappräckespinnarna. Gno o skrubba, fina o rena nu, även duschkabinen fick sej en duvning, på undersidan av dörren var det vääääldigt sunkigt kan jag säga... Uäk!


Barn hämtades, pappa var med på skype och fick även åka med till Harris Teeter. Där dog förbindelsen, precis när jag hade kommit fram till öl-hyllan. Lustigt. Köpte lite goda tilltuggsgrejjer till pojkarna som kommer i kväll och sen for vi hem. Läxor. Kul! 


Helt plötsligt kom gästerna, o barnen var så spralliga o pratglada så att jag nästan blev fnissig. Dom har tydligen ett uppdämt prata-med-andra-på-svenska-behov. Härligt. Maten var god, Papa John kan man lita på! Tyskarna var väldigt charmiga, och utan lederhosen. Trevlig kväll helt klart.


Ett endaste foto har jag tagit idag och det är....


En postbil, helt logiskt.








(här blev det ett ofrivilligt mellanrum, är inte så bra på just hur man tar bort mellanrum helt enkelt)
Idag om exakt tre månader fyller jag år, o är i New York med ett gäng flickor hemmifrån. Jag känner dem inte alls egentligen, kompisars kompisar kan man säga. Ska bli väldigt roligt att få träffa dem och uppleva NYC på samma gång. Längtar o ser fram emot! Det är utlovat drinkar på min födlis, känns glamoröst med hela den trippen faktiskt. Jag är ju helt vild ju. 

Dagens tankar o lärdomar

Omtanke från min omgivning o av andra känns så skönt. Blir trygg liksom. O alla snälla kommentarer på Facebook o här på bloggen, o mail. Tänk att så många männsiskor bryr sej om en annan människa, lilla jag. Om alla vore som ni skulle världen vara en bättre plats, det kan jag lova. Tack tack tack!!

Jorå, idag har jag myst med väskorna. Basse kunde inte avgöra hur fina dom var men han sa att han förstod det eftersom jag var så glad....

Glassbilen här spelar inte samma trupetsång som hemma ( vi lurar små barn vi lurar små barn med våran glassreklam) utan här har dom en godnattsång som brukar vara i speldosor som bäbisar har. Är det för att barnen ska bli trygga o vilja köpa glass? 

Tyska pojkar kan ju engelska

Huset är renare, händerna torrare. Ge o ta hela tiden, vad det än är

Jag har det, bananerna mognar ju snabbare än kvickt här. Beror ju på värmen ju.

Kommer förmodligen aldrig vänja mej vid amerikanska dammsugare.... Ni vet va? 



Svåra att hantera på alla sätt o vis. Klumpiga och väldig knöliga att skjuta omkring. Tills jag hittade knappen som gör att man kan vinkla den bakåt. Ja vad smart! Jag tror att vi köper en swedish kind of dammsugare ändå. En sån där som rullar på golvet o som man drar efter sej i slangen. Så får det bli.

Have a good one menas ha en bra dag, såklart! Alla är så trevliga och det spelar nog ingen roll hur jag än har sett ut eller haft på mej. Folk hittar alltid något positivt att säga om en. Otroligt fascinerande. O snällt. Jag har fått flera kommentarer om mitt extremt glittriga nagellack som Cajsa har valt ut o som jag fick i pigga på dej present. Hysteriskt glittrigt. O omtyckt tydligen. Om någon som läser det här vet att kommentarslämnarna bara hittar på av rent rutin, snälla säg inget till mej.

I morgon är det bokmässamiddag på skolan, med korven ni vet? Ser fram emot det, spännande!

Snart har mamma varit en ängel i exakt 10 år :-(

Gucka med spenat, parmesan och kronärtskocka är väääldigt gott, till allt.

Här kan man adoptera allt, Adopt a highway, adopt a stream (måste vara en å) Ja, varför inte?


Gonatt med mej o godag på er! Have a great one all Y´all.

//åsa, hon som åker bergodalbana i livet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!