onsdag 5 oktober 2011

Att ha en ny kille och en veckas bravader....

Tiden rusar, måste bero på att jag har det bra o roligt hela tiden antar jag. Men tiden får gärna sakta ner lite så jag, hela jag både på insidan och utsidan (ve ålderstecken) hinna med. Ska försöka ha lite tråkigt emellanåt kanske. Eller inte.

Idag blir det en bildbomb, stulet uttryck från Annika (jag har inte lika skarpa o fina bilder som henne dock) och en resumé i punktform från den gångna veckan.

Glamridskola med Bassesälle:

I vild galopp i ridhuset/stallet, NOT!

Lycklig Cajs o Lennart, fast han heter
egentligen Lenny

Basses älsklingstjejer

Oh no, åsnan käkar upp oss.

Ok, det var det. Mysigt, varmt och hunden kräktes i bilen. 


Hundtjejdate o lunch med härlig hund och härlig matte. Mysigt och roligt, även om mina doggisar var helt slut efter min timmes promenad på morgonen o var måttligt intresserade av lek med annan hund. Taxben och dålig kondis är sisådär lyckad kombo. 

Kinesrestaurangdate med annan fin flicka, och en god espresso från Starbucks.

PW med amerikanskan

I fredags: ett skolevent. Back to school festival på Lucas skola. Pojken stannade kvar efter utringning för att hjälpa till att pynta o fixa inför massinvasion av föräldrar o siblings (älskar det ordet). Han skickade tusen sms.... Var är ni? Hur långt kvar till ni kommer? Nu då? Vi rensar ogräs... Jobbigt, varmt. Kommer ni nu? Han gillade visst inte att rensa, så han åt en korv istället. Öh? Fundraiser till skolan, här ska pengar samlas in. Bra, ok. Trevligt och väldigt amerikanskt iaf.  Foolball-killar, cheerleaders, klättervägg, lemonad. Kasta bollar på lärare. Snyggrektor höll tal. Korv med bröd, CHIPS. Hoppborg och annat.




O jag ger er: min Skämseldålig kortfilm om livet på en skolfest i amerikatt. Fruktansvärt pinsamt dålig men ändå. Kolla in hur spontant folk står o gör en dans mitt i allt ihop.... Ok, låt filmen rulla. NJUT!!!



Kräftskiva med härliga familjen S på kvällen. Gott, har saknat det där salta slabbet. Fick tag i fina ostar också. Jamms.

Lördagen bjöd på utflykt med matsäck modell stor tillsammans med familjen D. Fint ställe vi var till, Kings mountain. Walking trails, grillar, barn, lek och sköna samtal. Höstfint väder. Och en hund som kräktes. Åksjuka?

Allt handlar om Halloween just nu, och visst, jag har införskaffat en del pyssel till denna, som det verkar, galet pyntade helg. Vågade inte riktigt köpa så där läskiga saker som skelett och döskallar, känns bra med söta spöken o pumpor o spindlar. Fånigt jag är säkert. Skyller på att jag är Rookie forfarande, det går väl bra Lotta?

Men lite så där lagom läskigt va?

Men se där, jag har blivit överkörd, förd bakom ljuset, förnedrad, hånad och allmänt bortgjord.
Basse, den lilla filuren kom en dag och sa på sitt lite barska: Kom med här, jag vill att du tittar på något. (fasen hann jag tänka, har jag gjort något dåligt, som låtit hundarna äta på hans dyra bälte eller nåt, hilfe) 

In i master bedroom (älskart fortfarande) o där låg han, min nya kille.... Med gravsten o allt.

Bye bye gulliga stilen på halloween
Skelettet har dansat, testat kepor, suttit vid matbordet, haft peruk. Fått en egen strålkastare köpt till sig. Druckit cola. Hängt i ett fönster och blivit fotat. Från platsförpackning till stjärna på en sekund. Det jag också vet att Basse dessutom köpte en döskalle i frigolit, som han har fotat och planerat vart den ska ställas. På sitt nya skrivbord. Han är så glad för sina nya skräcksaker, o jag, jag drar in svansen mellan benen, gömmer undan mina söta, rara o charmiga spöken och sätter ut dem i ett litet avskilt hörn i backyarden. Terrorn på Framfield CT, det är här det tydligen. Och! Ögona på gravstenen, de kan lysa om man trycker på en knapp. Bra va? Nämligen inte.

Vad säger man?
Förmodligen världens största spindel.... Den lever inte längre, tyvärr!

Ja, så där har jag haft det. På dagens agenda står nada, zippo, skvatski. Har en återhämtardag, eller egentligen, en förberedardag för imon kommer fina kusin hit. Mattis. Så kul o härligt att ha honom här ett par dagar. Dubbel lycka om fina Pernilla varit med
men det får bli nästa gång. Jag ska fixa lite hotell a la Ströms nu, bädda i rum 407. Handla frulle. Vad tror ni att Mattis äter? Hmm, det får jag lura lite på.

O sen då, känn på den här: jag hade planerat att fara hem till Sverige i mitten av oktober, bara jag, o vara med mina fina tjejer. Det blev dock inte praktiskt görbart. Attans. Med se då trollade vi hit lillasyster istället, hon kommer den 31, på kvällen. Mitt i allt trick or treatande. Tur! Måste nog hålla någon i handen känns det som. Sann lycka!

Åsa - livet på en pinne, sol ute, sol inne. Hallå? Jag kan rimma som jag vet inte vem tydligen. Jag är för härlig helt enkelt, en vanlig onsdag.






9 kommentarer:

  1. Verkligen saknat inlägg, så nu känns det bättre! I dag har jag varit o köpt en yttepytteliten grejj till dig att lägga i min pckningshös. När får man börja packa??

    Puss (vaknade i morses alldeles svettig - hur skall jag någonsin klara mig själv på flyget...?)

    SvaraRadera
  2. Älskade sis, du får inte hålla på och köpa massa grejjer till mej, lova det! Bara saker som jag skriver på min lååånga lista, inga allmosor o gåvor mer. Att du kommer är en present i sig. O Linda! Dom kommer att klara dig alldeles utmärkt ensam på flyget. Absolut, o ingen fd flygvärdinna får tänka så. Du kan ju det där! Hejja hejja!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken snygg kille du har skaffat dig, är det kanske så att snyggrektorn fick följa med hem eller?

    Bild på honom, tack!

    Nåväl, skelettet får väl duga så länge, lite väl avmagrad, men annars, helt godkänd! Dock får ni stuva bort honom efter Halloween och inte ha honom (eller är det en hon, who knows?) framma sittandes i någon stol och skrämma vettet ur folk.

    Om ni behåller skelettet (könsneutral benämning!) framme kommer snart Kanal 5:s reporter från Outsiders och vill intervjua. Det kan ju iof sig vara trevligt det också.

    Hoppas jycken bättrar på sig, för det duger ju inget till att hålla på så där och kräkas i bilen.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Karin! Skelettet (han) åker tillbaks in i garderoben snabbare än kvickt efter halloween för jag vill inte råka ut för kanal 3s outsiderreportrar som kanske skulle förväxla mig med den där Gunilla i SHF som jag hört så mycket INTE så smickrande om. Och! Snyggrektorn är en tjej, ganska ung, utstrålning som få. Annat än cajsas rektor, hon som vill bli kallad Ers höghet.
    Hunden måste biltränas, helt klart!

    Kram till dig WFbuddie

    SvaraRadera
  5. HAHA, snygging du skaffat dig därhemma...
    Ja, jag tror du kommer att älska Halloween. Jag ligger efter i pyntet...MÅSTE börja nu...
    kram!

    SvaraRadera
  6. Haha du är en rookie så det är helt ok att ha gulliga saker på Halloween. Jag är inte heller förtjust i de där läskiga grejerna utan har sötspöken och en jäkla massa spindelnät med små små plast spindlar...och pumpor förstås!

    Tror din lilla hund är åksjuk...stackarn. Det var Enzo också när han var valping...det växte bort, nu kräks han bara av saltvatten.

    Undrar en sak om er hajk, grillade ni barnen eller haha!

    KRamen från världens vackraste höst CT!

    SvaraRadera
  7. Men du sköna kvinna! Du är ju som ett helt flexibelt tänjbart lexikon. Jag lär mig något fiffigt av dig varje gång du skriver.

    Jag har någon pervers dragning till allt extremt läskigt halloweenigt, kan inte sluta titta och vill se MYCKET mer, det får gärna blinka, låta, komma rök, lite kedjor, gravstenar, skelett, rubb o stubb!!

    Hemma är det hittills bara "zehn tolle pumpen" och det blir kanske lite till, lite oranga twinkling lights i några grenar....men jag fortsätter kolla såklart. Älskar när amrisarna drar igång!

    Kramar!

    Ps. iSad too

    SvaraRadera
  8. Det verkar vara full fart hos dig med ridning (fin ryttare & häst), spyende hundar, åsna som vill hälsa på hund(jag äslakr åsnor, de är ju så söta), picnicar och en massa annat kul.
    Jag måste säga att de där skelettetbilderna var hur kul som helst. Har han bestämt vart den ska vara på Halloween?

    Och så får ni lite besök. Sånt är alltid kul.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hästen är ju gigantisk, alldeles för stor enligt min medning.
    ....men hundarna är söta.
    /Farmen

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!