torsdag 6 oktober 2011

Message to tandfen

Han är fin Lucas, det är han allt.

Dagens djur: våra egna fina små multiblandisar. Våra grytdjur, Vegas o Stella. Idag är dom hos veterinären och snörps. Dom ska sövas. Jobbigt tycker jag.

Dagens äntligen: Tomas Tranströmer. Oväntat men himla skoj.

Dagens jobbiga: Steve Jobs bortgång. Påverkar mig och min sinnesstämning oroväckande mycket. Tårsvid på både mej o maken. iSad! 

Dagens övning: skoljobb, möbelleverans (igen!), fint besök av kusin Mattis, o upphämtning av nyopererade småsöta taxtokar.

Kvalitetsmys enligt spagettibarnet

Okejrå, dags att rusa!

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer....
A Henrikson 

Åsa - eftertänksam, tacksam o orolig



4 kommentarer:

  1. Åh, jag har också tårsvid idag.
    Namaste, Steve Jobs.

    SvaraRadera
  2. Å vad gulligt av Lucas!
    Och du är inte ensam om tårsvidet. Min make är lite nere faktiskt. Jag tror han har sorg.... Han och du och sååååå många andra. Själv känner jag mig nog inte lika mycket personligt påverkad även om jag inser att det är en mycket mycket stor man som gått bort. En sann visionär och jag hoppas såååå att Apple ska klara sig utan Jobs. Och inte direkt falla i den där gropen om "gör som alla andra" utan kunna behålla visionerna. Men visst, det kan bli svårt för Jobs var verkligen ett äkta nutida geni! :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Finaste Lucas vad underbart!!

    Hoppas det blev en Stor peng!!

    SvaraRadera
  4. men var inte taxarna flick-hundar? snöpa en flicka?
    Var inte ledsen nu åsa, tänk på roliga saker som att Cajsa är ett gullo, Lucas är ett språkgeni med stort hjärta, Claes eller jag menar tandfen är på sitt givmildaste humör och sprider sina dollars så även mutti får ngt skojsigt (för att fira att hon aldrig haft hål i sina tänder) och att Mattis är en funny guy, och att Tranströmer är riktigt behaglig att läsa.
    Puss mina strömming-loves, ha en härlig veck-ända.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!