fredag 21 oktober 2011

Dagens "höjden av" och en förmiddag i bilder

Var i Cajs skola igår o hjälpte fröken med uppdrag, bra så men när Mrs P började rya och uttala sin besvikelse till barnen i klassen, när hon förklarade att hon var generad över att ha en sådan klass, att hon inte längre visste hur hon skulle straffa dem för att de pratar för mycket o busar under bildlektionen som hålls av en annan fröken, då visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Usch. O till råga på allt drar hon in mej i det hela genom att fråga vad jag tycker när jag hör sådant här, om jag skäms som förälder och om jag nånsin hört något sådär hemskt.
Ohuu. Jag kom mej inte för att säga något mer än Yes, yes, no och med det lite tuffa frivilliga tillägget Shame on you och behave yourself! Sen sprang ut. Urk vad jobbigt, jag vet ju inte vad de har gjort, o jag kan ju inte stå där o säga inför klassen att jag tycker att hon är för tuff o hård. VIlken fälla va?

För att släta över mitt tillkortakommande i klassen (det kändes lite så iaf) så tog jag bilen till biltvätten. Å vad jag kände mej duktig som gjorde det, bilen var lortig och tiden har inte räckt till tidigare. Den duktigkänslan höll i sig  tre minuter till jag började tänka på vad jag gjorde egentligen och vad det var som fick mej att känna mej så duktig. Halllåå? Vad är det för duktigt med att lämna nyckel till en söt pojk, betala med sitt kort, sätta sig i vänthallen och sedan lämna kvittot till ytterligare en pojk, hämta bilen och köra iväg. Är det något att känna sig duktig över? Måste vara höjden av bekvämlighet eller nåt. Jag var lite osams med mig själv hela dagen sen.

För att kompensera den osämjan så bestämde jag mig för att vardagsfota lite o visa på bloggen för det säger Linda att jag ska göra.

Så, håll tillgodo. Jag ger er VARDAG!

Glänsande, wild cherrydoftande och relativt rakt
parkerad....


Middagsmatsinköp, duktig va?

Funderar lite på vad Snobben o pumpor har gemensamt...

Tittar på infoskylt, läser o lär. NOT!
Passerar en riktigt ful bensinmack på vägen hem

Passerar tusentals valkampanjskyltar, funderar på
vad för slags val det är och vem jag skulle rösta på
om jag fick. Jag valde JULIAN eftersom jag
känner en fin o duktig kille i tolvårsåldern som heter så. Heja Julian! Och hej Julian om du
läser detta, eller mamman kanske gör?
Hem, ut med dogs. Ser att några fler höst-
o halloween pyntat sitt hus. Tjusigt!
Gigantus spindelvävus på handyman Tods hus, fränt!

Fler valskyltar, men denna står i en trädgård.
Tänker: hm... Mayor C kanske bor här? Vet han om
att jag kommer kalla honom Blomkålis? Vilket namn...


Nära hemma, blir alltid lite full i fasen av Longstocking. Vet inte
varför.
Så där ja, vardagsförmiddag.

Nu är det fredag, skolfest står på schemat, bibblanjobb om en stund och vanligt härligt pysselopapp antar jag. 

Trevlig helg till er!

Åsa - vardagshjälte

7 kommentarer:

  1. Trevlig helg till dig också, Åsa!

    Vilken lärarinna, inte snällt att dra in dig i det hela, men hon ville väl ha medhåll...

    Roligt med lite vardagsbilder, mer sånt, å så roligt!

    Kan du inte fota lite roliga saker i matbutiken, det finns ju massor av lustiga saker. Typ SPAM. Vem köper SPAM? Pressat kött på burk...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Men urk vad jobbigt!! taskmört till fröken att utnttja dig i den situationen! Du är bäst!!

    Tack för duktig uppdatering o bra bilder!!

    Jag gör cakepops o undrar varför???

    Puss, skall imorgon börja packa!!

    SvaraRadera
  3. Att dra in dig i lärarens bassning var inte ok tycker jag. Känns mer som om hon behövde stöd istället för att klara av det hela själv.
    Kram

    SvaraRadera
  4. jag vill ha ännu fler vardagsbilder alltid och jämt

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen fult gjort av henne!!! Snacka om fälla. Liisas lärare är också tuff, speciellt mot flickor som helst ska vara tysta och gulliga. Pojkarna har hon lite mer tolerans för. Suck.

    Bilen blev fin i alla fall!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Låter inget KUL det där med fröken. SÅ borde hon inte ha gjort.
    Obehagligt till max.
    Harris Teeter är en av de butiker jag ofta handlar i. Gillar den!
    Mycket.
    Annars är det Safeway som gäller.
    Roligt med vardagsbilder.
    OCH idag är det EN enda vecka kvar till HALLOWEEN!!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Karin, hoppas att din helg varit god!
    Ok, tack för tips, jag ska kolla i affären efter knasiga saker. Det däringa köttstycket på burk lät inget vidare ju... Håll utkik!

    Linda, at your service. O dom där cakepops, det verkar vara en trend va? Har sett massvis av böcker o tidningar som handlar om just såna. Ses snaaaart!

    Camilla, ja det var inget vidare faktiskt. Blev rätt så ställd. Hon är en tuff lady Mrs P och har ett sådant där uppfordrande uttryck med. Inte att leka med allstå.

    Malina, ska bli mer vardag, jag lovar!

    TAina, japp, snacka om att bli överaskad. Visste inte alls vad jag skulle säga. Bilen VAR glänsande och superfin, nu tre dagar senare har ett träd saggat ner hela bilen igen. Brunt klabb som ser ut som skurk. Bara att tvätta om, det gör inget. Biltvättarpojkarna är sååååå söta så :-)

    Annika, nä visst var det att gå över gränsen va? Knepigt.
    Harris äger, så fräscht och ordning i raderna. Jag gillar! Förmodligen inte den billigaste affären i faggorna har jag hört men det spelar ingen roll, för på Foodlion vågar vi inte handla mer om man frågar Cajsa.... Safeway känner jag inte, tror inte vi har. Däremot en som heter Bi Lo. Sisådär affär faktistkt. Harris är bäst!

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!