onsdag 19 oktober 2011

Hit eller miss? Ambassadören talar ut.....

Jag tar min uppgift som ambassadör för Sverige o för min hemstad på allra största allvar verkar det som. Bokbål, skryt, bilder av varierande kvalite.... Till min hjälp har jag nu tagit en mediabyrå som i samarbete med Destination Jönköping knåpat ihop en reklamsnutt om Jönkan aka Jönköping. (obs! Läs med glimten i ögat snälla)

Looki looki:



Fin film, bra gjort! Men hur känner ni, hit eller miss? Kommer ni besöka min fina hemstad nu, har vi sålt in den tillräckligt? Jag menar, blir ni lockade av POLKAGRISAR? Men vyerna är fabolösa, min stad är så snygg!

Idag är det regn, hundarna ska till veterinären, jag o Basse till Applestore. Hemmamys och hårdkörning med läxor. Misstänker att Lucas löpträning blir inställd på grund av regn. Dom kan ju bli blöta, eller halka... Istället kör dom karaktärsträning. Det gillar mamman också. På dom tiger, lär dom självkänsla!

När jag ändå är i ambassadörsfarten postar jag några fina The Queen City, aka Charlotte, in North Carolina bilder. Håll tillgodo raringar.








Jag tror att Jönköping har en slogan också, men den kan jag inte. Gissar på The match-town.
Men att grannstaden, eller orten snarare, Nässjö har "Nä, Nä Närmare Nässjö" det vet jag och att Vaggeryd har "Där hjulen alltid snurrar" Vad säger man om Nässjös förresten? Hur tänkte dom där?

Over and out from your utsända, någonstans i North Carolina.

Åsa - F-skattsedel

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt!! Jocke gör ju sig som bäst, när det väl gäller!!

    Pussen

    SvaraRadera
  2. ...oh nu har jag köpt reseförpackning med raklödder ;-)

    SvaraRadera
  3. Snygg film tycker jag! väldigt snygg! Fast jag vet inte om jag riktigt förstår det där med att Jönköping är platsen där Nord möter Syd?? Eh... För mig ÄR HELA Småland typ syd....!? ;-) Du vet mitten av Sverige i Nord-sydlig riktning ligger i Östersundstrakten så atte..... Men men, förutom att alla norrlänningar lär tycka att just den frasen ät lite malplacerad så var det en som sagt en bra reklamfilm. :-)
    Ich du vilken Halloweenmask!!!! Wow!
    Kram från ett regnigt NYC!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag älskar den sovande personen på bänken, vilken härlig vinkel!

    Trodde först att det var du som gjort en make over på nästsista bilden, phew, vilken tur...

    ;)

    Kram från ett regnigt Stockholm också

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag är född och uppvuxen i just JKPG så gillade jag din film även om jag lämnade staden samma dag jag tog studenten för sådär 24 år sedan!

    Charlotte har jag landat i flera gånger då jag besökt Asheville många gånger.

    SvaraRadera
  6. Hade ingen aning om Nässjös o Vaggeryds slogan! Ha ha ha!! Tusen tack, nu har jag lärt mig något nytt. Igen!
    Jönköpingsfilmen har väl ändå sina plus.... eller? Den ligger på min FB och mina amerikanska vänner tycker att den är "beautiful, clean and serene"... det du! Är nog bra eller vad tror du?
    När det gäller poolkillar så har min "bubbla" också spruckit.. hockeyfrilla, ölmage och t-shirt med avklippta ärmar. Men alltid alltid väldigt trevliga!!
    Kra, kra, kram på dig!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!