lördag 3 mars 2012

Over the hill? Basse blir vuxen



Idag sjunger vi, hurrar och firar med pompa och står för Basse, Claes Gustav Daniel som fyller stort, vuxet, halvvägs och på god väg till medelålders. Min tonårskärlek, min dagliga dos av feelgood, min själsfrände, halva jag och den mest lojala människan i världen, den som hållt mej stadigt på jorden i  22 år. Basse, världens bästa. 40 idag! Hooo, det kan man inte fatta riktigt. Ganska cool att se en människa utvecklas från moped till det han är idag,  o han blir bara bättre. 


Många minnen, turer, resor och erfarenheter senare. Basse, du förvånar mej fortfarnade, jag hyser stor respekt för det du är idag. Jag beundrar dej, och jag älskar att du fortfarande ballar ut tillsammans med mej.  Tårar som sprutar, magkramp av sansläst garv. Fåniga hyss och allt vad vi nu håller på med. Jag tycker du är bäst av dom bästa!

En kväll fylld av roligheter. en överaskningsfest till din ära på vår gata i stan. Får nog blogga om den en annan gång....

Jag nyper mej i armen, tack snälla bästa Basse för att du ger oss i vår familj möjligheten att uppleva allt detta som vi är mitt uppe i. Tack tusen!

Hipp hipp hurra o stort grattis! 

Pussar från din alldeles egna familj.



Sincerely,

Åsa - om the pickalurv....

10 kommentarer:

  1. Stort grattis till din Basse. HOppas han får en alldeles underbar födelsedag. Åh vad fint skrivet.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åsa, som du brukar skriva: tårsvid. Jag får tårsvid.
    Från moppe till pappa, businessman i Amerika, och din man såklart. Ströms gör livet tillsammans och gör det med massor av kärlek, skoj och skratt.

    Så underbart!

    Ni fyra, du och Basse. Ni är varandras north, south, east and west.

    Gratulerar! Hurra! Kramar! Ballonger!


    Lotta - som är rörd och glad för er skull

    SvaraRadera
  3. Ett JÄTTEGRATTIS från oss till Mr Ström. Hälsa honom såå mycket från oss alla.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. STOOOORT grattis till Basse! Hip, hip HURRAAA!!!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du skriver!! Hoppas Basse får en toppen dag, här i Amerikat! Överrasknings fest på gatan, det låter något det!!! Många grattis till Basse o kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin Kärleksförklaring!!! :-)
    Stort GRATTIS till din Basse på hans stora dag!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Grattis från oss här med karin stefan julia alexander och oscar

    SvaraRadera
  8. Stort grattis och vilken härlig kärleksförklaring!

    Nu är det inte långt kvar till din dag! Hehe...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. STORT GRATTIS från mig så här lite i efterskott.
    JAG vet ju att ni hade kul. Det såg jag på FB!
    :-)
    Fint skrivet.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  10. Basse hälsar o tackar er alla för grattishälsningarna!
    Gulliga ni är :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!