måndag 19 mars 2012

Jag är kär o Lucas är biffig

Lucas älskar sin sport, American football, han längtar till varje träning, har surar om träningen måste avbrytas för att det åskar, han springer omkring med sin boll under armen mest hela tiden. Han smygtränar situps och armhävningar på sitt rum. Han ÄR football just nu, existerar inget annat. O det är roligt att se, älskar hans glöd o engagemang, det har varit lite si o så med sådant den senaste tiden, mycket annat som fått hans uppmärksamhet. Läs TJEJER....

Hur som helst, han har äntligen fått sina axelgrejjer och sin LSU Tigershjälm, ja så heter laget, LSU Tigers. Dom har en tiger som logga, nähä? 

I sportaffären, som luktar lite skunk och som bara säljer
spelargrejjer. Ingen flärd.


Cajsan måste visst prova, o öronen
trasslar in sej, får inte av krukan.

Bilhjälm är den nya svarta...

Jag garvar på mej vad rolig han är. Provar, tar av, frågar om jag vill fota honom med axelvaddarna på. Säger att dom är så sköna, visst sa Kvist, förmodligen illsköna. Visar alla kompisar, smyger förbi en spegel. Städar frivilligt garderoben så att alla footballsgrejjer ska få plats, provar igen. Frågar om jag har skickat bilder till alla vi känner.... Han är söt, lilla pojken. Idag är det skarpt läge, träning med alla axelskydd, hjälmar, tandskydd, vadderade byxor och mamman vänd åt motsatt håll från footballsplanen, ska baskemej stirra in i skogen istället. Han kommer flyga omkring som en vante när dom andra tacklar på honom. Har packat ner lite plåster och ispåse, o ett gosedjur. Skojar bara!

För att balansera upp det tuffa ruffiga visar jag min nya lööööv. Förutom min väska då, den har kommit o den sover med mej varje natt. En sann skönhet, en glamdetalj. Tack älsk! Men den andra kärleken, o en ny upptäckt av en händelse. Hohoo, favoritaffär och på pricken jag kläder. Som att komma hem till sin egna garderob, som att bli glad o pirrig i hela kroppen. Som att önska att jag kunde köpa varenda pinal o trasa i hela butiken. Som i skor som får mej att ahhhhh. O skärp som knarrar, skarfsar i fladdrigaste siden, färger som är jag. Här vill jag bo typ. Dom gör smycken med, o jag råkade visst köpa för ett tag sen. Älskar berlockarmband, älskar!

Looki looki, ser ni hur tillomed armbanden är JAG? Finns massvis av olika berlocker, o de flesta har nån slags rörlig del. Typ hjul som snurrar, jordglob som går att öppna, fågel som trillar ut sin bur, brev som sitter fast i en kedja....


O det här då? Kläderna. Skriker mitt namn, fångar min personlighet, hur nu den är... Färgerna är jag, modellen på kläderna som gjorda för mej. Alla rätt av 5 möjliga.





Ja ni ser va? Så jag, o så mycket vill haaaa. Det kan vara så att jag kanske redan eventuellt har gått bananas där, kommer inte riktigt ihåg, tror jag var i chock. Men så mycket kan jag säga att kvittot får man i ett kuvert, o jaa, personalen går runt kassadisken och överlämnar påsen. O skriver ens namn på en griffeltavla utanför provrummet. O är ovanligt bra på att sälja. 
Min största fasa just nu är att jag måste åka tillbaks med ett par byxor som är för stora. Det andra paret i annan färg töjde sig för mycket. O ett bluslinne, ja det var också för stort. Tänk om dom tvingar sej på mej igen, o gör så att jag handlar fast jag ABSOLUT inte efter förra veckans "kanske gick bananas och fick stor påse händelse" har utrymme för mer spontanshopping i den butiken. Hilfe!

Fast ett par såna här behöver jag verkligen....

Men jag är glad, det är jag. Ormarna håller sig på avstånd, gulligt mail i inboxen och jag hade räknat fel på dagarna, Basse kommer hem på lördag o inte söndag. Kattsingen vilken bra felräkning, en bonusdag. Jag ska göra någon god nyttig mat till honom, fluffa kuddarna extra mycket. Lägga fram de tjockaste frottehandukarna vi har. Förbereda, göra oss redo. Packa hans träningsväska. Skura heltäckningsmattan nästan.  Basse, jag saknar dej! Kom heeeem nu, det är inte lika roligt utan dej.

Ha en skön måndag hörni, o tänk på mej ikväll min tid när jag blundar hårt och håller för öronen när Lucas går live med tacklingsfootball. Hua!

Åsa - överbeskyddande och kär
















10 kommentarer:

  1. Jaha... Nu blev jag påmind om underbara Fossil... Här finns ju bara väskor, klockor och lite smycken och inga superfina kläder och skor... Måste jag ta mig till USA nu då? Ja, kanske... eller så får jag sätta mig och stirra lite på min klocka därifrån och hoppas begäret går över ;-)

    SvaraRadera
  2. Brysselkaka, förlåt! Japp, du måste nog åka hit, eller så kan jag skicka över något åt dej om du vill. Går gäääärna dit igen så att säga!

    Kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Kul att Lucas är helt kär i sin nya sport. Det märks att det är våryra i era familj. Du är kär i kläder, skor och snygga armband och Lucas i fotboll.
    Kram och låt kärleken fortsätta spira.

    SvaraRadera
  4. Desirée, ja så är det nog. Vårkänslor de lux, tänkte inte på det! Himlans härlig känsla ju!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vill ju inte att du ska "slippa" gå dit igen men jag har andra sätt att få hit saker från USA, många kollegor till maken som är här regelbundet. Men kanske jag kan skicka dig på spaning? Så du inte slipper gå dit ;-) För spana kan man göra mycket och ofta har jag hört, själv ska jag spana på en väska hos Desigual denna veckan, tror jag!

    SvaraRadera
  6. låter apakul med en egen garderob på ett mall, vill oxå bli klädkär men jag har fasen ingen aning vad som är jag. Vill inte vara sportig utan med classic preppy, inte gala eller glam utan skön och sval (jag kommer nog aldrig få höra epitetet sval om mig själv men önska går ju ) (snarare svettflåsig och stark)
    Vi har haft en trevlig afton med mozarellamackor och thé, Zopf, Karro, Malin kom oxå för att krama på Basse lite och han såg lugn och bekväm ut. Men nog längtade han hem till er, det märktes. Han hade nog velat vara med på Lucas träning ikväll. Hoppas att det gick bra för honom utan för mkt skrubbsår och blåtiror.
    Inez första timmar på dagiset gick bra iallafall, hon var så glad och nöjd (nu är ju Philipp med i några timmar per dag innan han lämnar för några timmar framåt onsdag/torsdag)
    Puss å kram så länge, vill gärna se dagens outfitbilder på Fossilerna tack.

    SvaraRadera
  7. Låter tipp topp!!! Kul att Lucas har hittat en sport han gillar, tjejerna lär nog inte tycka att han är mindre attraktiv för det.... Tvärtom ;)
    Fossil, åååh så mycket fint där finns, vill ha vill ha!! jag har ingen "live" butik här, måste handla på nätet, tur de inte har så trevlig personal där!!
    Men den finaste fina väskan då.... har du bott in dig?? Och snart är Basse tillbaka, måste ha varit värt en väska... kan jag inbilla mig... vi talar ju inte om vilken väska som helst....
    Kram från PA

    SvaraRadera
  8. VISST har Fossil jättesnygga saker!
    Ska faktiskt gå dit snart. Har lyxen att ha flera Fossilbutiker runtom mig.
    Tycker deras klockor och väskor är sååå snygga!
    KUL att du också tycker det.

    OCH sen den lilla fotbollsspelaren. KLART att han är stolt och glad över sin uniform!
    YAY!
    Även om det är en ruffig sport, eller JUST därför!


    Stora vårkramar!!!

    SvaraRadera
  9. Så söt han är, tuff i sin dräkt och provar och har sig. Tänk vilken grej för honom!

    Hur går det för Stall-Cajsa?

    Kram kram från Karin

    SvaraRadera
  10. Vilka fina barn du har! Jättesöta! Spännande sport amerikansk fotboll, jag fattar noll! Visst är man sugen på något nytt nu till våren! Det har kommit så mycket snyggt i affärerna! Sugen på ett par äppelgröna byxor! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!