torsdag 16 juni 2011

Håhåå ja ja, o snart far vi till Charleston

Dagarna här o nu ser ganska lika ut.

Schasa iväg barn till simträning, alltid samma knorr men också alltid glada miner efteråt. Cajsas träning börjar kl 9 och då är poolen inte så värst varm. O jag förstår om hon hellre är hemma o morgonskrotar med kusinerna.

Tömma en diskmaskin, häng en tvätt. Bädda lite sängar.

Poolen, en stund eller så, bara för att vi kan och för att det är skönt.

Lunch på ett eller annat sätt

SHOPPING, både via nät och live. Idag kom ett paket till dörren med 14 nagellack och ett paket med fjädrar till hår. Dock inte till mej om man säger så, joo, kanske två naglisar då.

Abercrombie, tvice. Doftande påsar, huvudvärk men 40% på rea. Håhåååå

GAP, här handlas hood tydligen

Middag på restaurang (idag iaf) Sallad för Ströms.

Kvällsmys med vin. Ibland bara pratmys. Ibland nagelfix deluxe. Precis som förr i tiden, hemma. Vi väller ut alla naglisar, putsar o filar. Testar, gör om. Använder en hel korv med bomullsrondeller, huset stinker remover. Underbart!

Barn som leker, män vid datorer, jobb som måste skötas. Basse jobbar ju som vanligt.

Somnar som klubbade sälar. Glad men lycklig. Älskar min storfamilj, i hela kroppen känner jag det.

Imorgon bär det av till Charleston. Härligt härligt. Turista lite, mysa omkring. Äta gott och ta en tur till nån strand är planen. Det finns en outlet där tydligen. Kanske, men mest troligt vill mina fina gäster (mest Linda) dit o kika. Jag hänger på, okejrå.

O nu funderar jag lite på hur dom ska få hem allt handlat.... I värsta fall får vi ta med en väska åt dem när vi åker till Svedala om fyra veckor. På vår biljett får vi ha med 2 x 23 kg per person. Det blir ju 8 resväskor det. Ojsan. Bäst att inget säga för då tror jag att syster går i spinn och får spunk o kör till Target. Som vi BTW spenderade 3 timmar på igår. Tre timmar!! Göta petter säger jag bara.

En liten rapport, utan bilder. Hoppas att det är ok.

Ha en skön fredag och en bäst helg, det ska jag försöka ha (o det kommer inte bli några problem)

Åsa - shopping assistent no 1

6 kommentarer:

  1. Man blir så himla glad när man läser dina inlägg!
    Vad härligt ni har det tillsammans, det låter helt underbart.
    Ha så trevligt i Charleston.

    SvaraRadera
  2. Haha. Din syster å jag har något gemensamt när vi besöker USA=) Shoppa, shoppa! Har det möjligtvis hänt att saker har fått skickas hem med post då kvoten av väskor fyllts snabbare än kvickt? Svar: JA!
    Låter som ni har en härlig tid ihop iaf.
    Har följt din blogg ett tag å gillar den skarpt. Keep up the good work.
    MVH CC, en annan smålänning

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT!!! fortsätt njut!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Sjalv akte jag till flygplatsen ikvall for att hamta barnens farmor och farfar samt en av kusinerna som skall halsa pa for forsta gangen men... som ni kanske har markt vid det har laget funkar inte amerikansk flygtrafik speciellt bra, de missade sin connection och sitter fast i Cincinnati over natten. Sa nar men anda sa langt bort.. :o(
    Swim team, som jag har kommit pa mig sjalv att sitta och nicka igenkannande och sma skrocka for mig sjalv nar jag laser dina inlagg om detta. Vara killar ar nu med for 5'e aret, den lille alskar det men den store inte sa mycket. Det ar ett himla bra satt att lara kanna barn och foraldrar dar man bor och vi har himla kul med allt runt omkring. Sag till dina sma att inte ge upp, ovning ger fardighet! Var minste vann breaststroke (sa klart nar man ar svensk) i championship forra aret!
    Njut av ert besok!! Lat oss veta om ni har vagarna forbi Louisville!
    Kram, Charlotte

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha med mig 2 resväskor per person gratis, not fair ;-)! Tänk på den gamla goda tiden, när man faktiskt fick det - OCH de fick väga 32 kg vardera...
    Låter som om ni har det superunderbart, vad härligt!! Hoppas ni fick det bra i Charleston!! Vi saknar er, och ser framemot den 25:e -KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Åh va härligt med familjen hos sig, det finns nog ingot bättre. Ja allt är ju så mycket billigare här, min familj shoppade så mycket så dom var tvugna att skicka en del hem.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!