torsdag 23 juni 2011

Gästbloggare....Ohhh my god!!

Hej, lillasyster Linda här som gästbloggar! Vi har varit hos Familjen Ström i två veckor nu, tyvärr börjar hemresan närma sig!!
Det har varit en fantastisk resa, med många äventyr!! Vi har ätit väldigt god mat, sett mycket roligt o annorlunda. Vi har shoppat - joooo, det har vi!! Alla som känner mig, vet att det lätt kan bli så!!
Jag Älskar USA!!
Jag hann inte mycket mer än landa i det Stora landet, förrens jag köpte en tårta!! Jag är helt baktokig o detta är ett Himmelrike för mig!! Vi började med att fira Lucas Graduation - vilken upplevelse!!

Åsa med familj hade förberett så bra här hemma, kylen laddad, sängarna bäddade, handdukarna i hopvikta o Cajsa hade ordnat med menyer o roomservice på rummet ;-)

Det är en resa vi länge längtat efter!

Shopping ja!! Det går ju bara inte motstå o det är så mycket man verkligen behöver ;-) Detta lilla paket kom i brevlådan...

Jag hade lovat Cajsa att vi skulle baka cuppisar när jag kom på besök, så det gjorde vi! Tänk, jag är förvånad över att syster klarat sig i fem månader utan kakao - men det hittade jag ju i affären.

Åsa (o övriga familjen i släptåg) tog mig med till Hobby Lobby o A.C. Moore - ohhh my god!! Jag älskar o förstår inte hur jag skall klara mig utan dessa i framtiden. Men, nu har jag fyllt kvoten med shoppingkassar med bakgrejjer så jag skall nog klara mig ett tag.


O receptet på klabbigaste muffinsarna  kommer här!



Lustiga o lite annorlunda saker:

Mattorna i huset är så mjuka att gå på
Alla är så trevliga o snälla (inte på Subway dock)
Allt är så billigt
Rabatt är inte bara rabatt, det är ytterligare rabatt
Allt är verkligen större
Badvakterna blåser i pipan för vila en gång i timmen, då får inga barnben finnas i poolen
Det regnar, haglar o åskar på kvällar o nätter
Inga väderprognoser stämmer
Man får byta en bh, även om man tagit bort lappen...
Drickan på restaurangen är god (strawberry lemon), men varför fyller de på när man precis skall gå hem?
Man skriver namn i tidningen, när någon kört för fort (inte nån jag känner eller...?)
Dicsiplin är bra o funkar väldigt bra!!!
Här finns cyklande poliser!
Eldflugorna kommer fram på kvällen
Kanelbulle köper man på burk o värmer i ugnen
Man får inte nog!!!

Dagens uppdrag innebär nagelfix o fotvård, sista inköpen (några måsten...), börja packa o mysa!!!!!

Familjen Ström:
VI ÄLSKAR ER
Ni är finast, snällast o bäst!!



...O vi har alltid väldigt roligt i hop med er,  man vet aldrig vad dagen har att erbjuda!

Tack för att Ni stått ut med oss!!


Ses om några veckor!!

Puss o Kram Lillasyster!!


5 kommentarer:

  1. Verkar som ni har haft det underbart!! Viktigast och härligast är ju att få vara tillsammans men shoppingen är inte helt fel den heller! Ha ha ha, jag har varit med om samma upplevelser med mina syskon o vänner!
    Hoppas er resa hem går smärtfritt och att ni alla ses i Jönnet snart igen!

    SvaraRadera
  2. Så himla bra och kärleksfullt skrivet!!

    Jag gillar

    1) att du började med att köpa en tårta
    2) att ni haft det så bra o roligt
    3) att ni tycks hittat massor av bra bakgrejor och annat
    4) att ni är supersöta systrar och jag önskar jag också hade en

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. på något sätt är ni lika som bär

    SvaraRadera
  4. Härligt och supermysigt inlägg.
    VAD glad jag blir att ni haft så BRA och att USA gett mersmak!
    Jo, det är ju ett shoppingparadis o specieltl nu när dollarn är så låg för er.
    Tyckte du om tårtan????
    De ser ju oftast godare ut än vad de är på den här sidan pölen, hihi!!
    SÅ glad återigen att resan varit så BRA!!
    Det märks att nu är syrror. Ni skriver på liknande sätt. Jättekul!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Fniss, tack snälla ni. Linda blev tokförälskad i USA verkligen och det var så roligt att uppleva hennes reaktioner, som var samma som dom jag hade när vi kom hit. Tror att hon kommer tillbaks....

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!