torsdag 9 juni 2011

Dagen är kommen, allt annat känns oväsentligt

Idag och snart kommer världens bästa tjejer till mej. Bianca 7 år och Maiken 6 år. Mina tjejer, mosters älsklingar. Det enda o värsta med att bo här är att inte ha dem nära. Många tårar har fällts i saknad, mitt hjärta har krampat många gånger. Mina fina tjejer, idag! Gråter av lycka  redan....

Bilder från Lindas FB-album, tror att hon förlåter mej, nånstans i en Lufthansakärra uppe ovan molnen, drickandes nåt glas vin, tittandes på nån film, smulor mellan benen o med svullna fötter. Förlåt Lillasyster, jag var tvungen.

"Mina" fina tjejer

Biancas sparbössa till USAshopping


Maiken, alavju too.

Härligt! Ojsan, så klart är jag glad för att syster kommer, o världens bästa Erik. Så klart!

Det bästa med saknad måste väl vara att man vet att man älskar. Tacksam för det. 

Åsa - förmodligen världens lyckligaste




13 kommentarer:

  1. Åsa, Åsa, Åsa!!! Jag står här och får tårar i ögonen.
    Dessa flyg alla älskade har suttit på - och när man ses är det som avstånden inte finns där. NJUT! Ha det så roligt nu! Och vilka sötnosar!!

    SvaraRadera
  2. Hej världens lyckligaste ÅSA-PÅSA!! Jag vet hur det känns!!
    UNDERBARA känsla att vänta på kärt och älskar sverigebesök!
    HA det bäst NU!!!
    Söta flickor små!!!
    KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  3. Vet precis hur du känner dig...alldeles tok pirrig!

    Finns inget bättre än att få besök av nära och kära!!!!

    Vi som läser bloggen vet att du saknar dem så det gör ont ibland..nu får du krama på riktigt och visa dem hur ditt nya liv ser ut..KUL!!

    Ha en härlig tid med dem..

    KRAMEN från en smältande KalasLotta

    SvaraRadera
  4. Så underbart!!!!! Njuuuut av de dina!! Som sagt ovan, vi som bor långt hemifrån vet precis hur du känner nu!! Hoppas nu att allt fungerar med flyg och inga förseningar!! Förstår om det blir tunt med uppdateringar på bloggen nu och det är helt OK, men bara tillfälligt. Lova! Hälsa syster med familj välkomna till UVÄSA från en annan Vättertjej!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det bästa med besök tycker jag är att visa sin vardag. Så det vet vad man snackar om. Alla miljoner olika onyttiga frukostflingor, servitriser på den lokala dinern om säger Miss och Honey...

    Njut av besöket ordentligt.

    Hälsningar från annan smålänning i amerikat

    SvaraRadera
  6. Så underbart för er, vilken lycka!

    Ha en härlig tid och njut ordentligt!

    SvaraRadera
  7. Underbart!!!!
    NJUT nu riktigt mycket av er kära kära besök!!!!
    kram!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen,

    Åhh vad kul, har förstått att du längtat efter detta :-) Vad kul för C o L att visa deras nya liv för kusinerna, spännande!!! Ha det bäst!

    P.S. Angående din presentation, du är bara bäst!!! Jag tror att du kommer att ha fler olika karriärmöjligheter efter detta äventyr i USA ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera
  9. Åh får tårar i ögonen. Finns det något bättre än att stå där på flygplatsen och vänta...
    Jag gråter redan i taxin och gråter sen över alla andras möten innan jag till slut får gråta när mina egna kommer.
    Vi får hit min fina systerson nästa fredag då han äntligen flyttar hit!

    Ha det så underbart och NJUT!

    SvaraRadera
  10. Hej Åsa! Jag hittade precis hit, vilken trevlig blog du har. Njut nu utav ditt besök för tiden kommer att rusa iväg när dom är hos dig

    SvaraRadera
  11. Är de framme, är de framme??? // Mia A

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du njuter varje sekund av besöket:) För saknad är så svår.
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Tack snälla ni för er omtanke! Ni gör mej sååå glad, tackobocko!

    Kram till er

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!