måndag 27 juni 2011

Annorlunda tidning och en vardag

Nu har jag, efter en helg utan familjen Elwing, vant mig vid lugnet. Jag saknar och längtar men vår vardag har tagit vid och det finns inte utrymme att drömma sig bort eller tillbaks. Härligt grillmiddag i lördags med andra svenska familjer, o sill! O en snapsbuffé.


Desserterna är stora i Amerikatt.....


Söndagen var skön, brunch på ett hak, läsning i en bok, titt på skor som Cajsa valt ut. Där sa mamman nej, stort nej! Öh? Tolv centimeter stilett med två centimeters platå som dessutom var tre storlekar för stora.  Skulle inte tro det Cajsa, verkligen inte! I ärlighetens namn var dom inte ens snygga, såg ut som ett par vulgo-heels.... Hon tackade vänligt men bestämt nej till alla andra skor jag visade henne så hon fick fara hem utan. Gör inte, flipflops funkar till allt!

Biltvätt också, har inte vant mej vid att se andra arbeta så hårt medan jag sitter o tittar på. Puts puts och glansiga däck för inga pengar alls, o då får man bilen städad inuti och lite doft sprayad.  Jag valde doften Wild Cherry i bilen bara för att min Malin älskar körsbär, doftar gott ett par dagar innan den luftats ut. Basse tar alltid New car scent. Undrar varför egentligen, hans bil är ju ny och doftar som en sådan? Tycker att Crisp mint hade varit fränt i hans bil istället. Jaja, han väljer ju själv.

Basse o Lucas gick på bio, o jag o Cajs åt knäckebröd framför tvn, som bara visade myrornas krig eftersom vi råkat trycka fel på nån knapp. O av alla tusen knappar på fjärrisarna visste vi inte vilken knapp vi skulle trycka för att komma tillbaks till bild. Jag avskyr när teknik inte funkar som jag vill, o jag orkar inte lära mej allt heller. Vi hade mysigt i alla fall, trots myrkrig. Jag läste en bok på svenska. Har inte velat "slösa" på mina böcker. Har inte läst en bok sen vi kom hit, jag som plöjer o missbrukar böcker annars. Kanske inte har haft ro eller tid heller för den delen men nu kändes det rätt. O jaaa, fasicken vad skönt det är att glida in i nån låssasvärld i en bok.

När vi var till macken jag o Linda låg en tidning på disken, såg spännande ut. Bovar o skurkar på bild. Klart vi köpte, bara för att vi kunde. En dollar och sen kunde vi titta på alla banditer som härjat i vår omgivning. Galet o så annorlunda, lite skrämmande på flera sätt....





Jag vet inte, känns så galet annorlunda. Kul att ha sett, skrämmande att läsa och jag ställer mig lite frågande till företeelsen helt klart. Kommer inte köpa den fler gånger i vilket fall....

Idag är det vardag, simning, pappersfix, första dagen på sommarcamp för Lucas, ett dataläger med Lego. Dom ska programmera o fixa en robot som dom sen ska bygga ihop med Lego. En för mej totalt obegriplig värld, men Lurreburr älskar så det är bara att gratulera, betala och köra honom dit. Ikväll är det simtävling, hejja Gators som vårt lag heter, vi har vunnit alla våra simmöten hittills, 4-0! Kul. 

Hoppas att ni har det bra varthän ni befinner er, o jag hoppas att solen lyser på er och att maten är god o allt sånt.

Kram 

Åsa - back in business

Dagens extra omtanke idag går till Anna och Bianca. Jag hjärtar er!

7 kommentarer:

  1. wild cherry - yummie !
    låter som en skön dag med bok och myror ändå, jag har bara läst en enda bok sedan Inez kom och den var dessutom skitdålig, måste ladda upp biblioteket nu och försöka koppla av på en filt på starnden. Denna veckan ska det vara nästan lika fint väder här som på ... Kreta !? det du ! I Charlotte är det ju ännu varmare men lite regn och bajs oxå såg jag på kartan.
    Hälsa dina fina så hörs vi på ett bättre Skype ngn dag hoppas jag, go Gators go ! puss Malin

    SvaraRadera
  2. Malina, o vet du? Jag kan nästan tänka mej att dricka en cherrycoke bara för att du älskar körsbär.
    Det däringa regnet o åskan dom visar hela tiden kommer ju aldrig, vore fint med regn för gräsmattan börjar se vissen ut trots att vi vattnar på natten. Fasen vad jag längtar efter dej min fina vän!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig helg trots allt... jag vet precis hur det känns när de kära har åkt. Man behöver stänga in sig lite o slicka såren.... men det blir bättre, vet att det inte hjälper just nu men det är ju trots allt så.
    Jag har ju fortfarande inga JP att dela med mig av,TYVÄRR!!!! Men jag skickar ett gäng svenska pocketböcker till dig i veckan så behöver du inte spara på de du redan har! På fredag åker jag till Sverige, en vecka i Jönnet och en vecka på Tjörn. Underbart!!! Ska gosa, krama, pussa. tjata, skälla o njuta av mina ungar! Längtar, längtar!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Gillar att du är back in business, schysst helg ni haft också!!
    Din syrra verkar ju lika charmig som du - kan inte komma över att hon köpte en tårta det första hon gjorde när hon lande. Helt rätt!!! Mera sånt.

    Topp att ni ses snart igen.


    Kram och njut av värmen, maten, simningen....jag äter glass numera både till frukost, lunch och middag. Mer om det imorgon bitti...

    SvaraRadera
  5. Vilken läskig tidning!

    Visst är det trist när folk åker hem, men som tur är så träffas ni snart igen. Och då finns ju allt som du saknar runt knuten också:)
    Böcker får du bunkra upp med i massor när du är här så att du kan plöja under hösten och vintern.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken tidning, ja är man ifrån Sverige så är det ju väldigt annorlunda, där får man väl inte varken sätta ut namn eller foto utan deras godkännande (om jag inte minns fel)
    Åh vilken dessert, den ser ju ut att kunna va för en hel familj, den ser väldans god ut

    SvaraRadera
  7. Christina, gulle dej!
    Förstår att du längtar hem till barnen, njut så mycket det går! Hoppas att vi kan träffas till hösten, vore såååå roligt!

    Lotta, mmm, Linda älskar USA, tårtor och cupcakes. O japp, charmig som få. O du gör helt rätt, glass ska missbrukas om man känner för det.

    Camilla, men visst är det galet med sådana tidningar. Förhoppningsvis avskräcker det en del från av begå brott. En naiv förhoppning kanske.. Japp, här ska bunkras böcker.

    Frökan Fräken, ja hemma har man ju ingen aning om vem som är brottsling, på gott o ont det med såklart. Desserten var faktiskt ämnad för ett par familjer, den var hur god som helst, önskar att jag kunde ätit hela.

    Kram till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!