söndag 12 juni 2011

Delrapport och en graduation


Det här med besök var över alla under trevligt. Att få krama syster, Maiken o Bianca och Erik var mycket härligare än jag nånsin kunde föreställa mej. Bara så rätt, o nu känner jag mej hel igen.
Njuter varje sekund, o maxar dygnet så mycket jag kan. Carpe diem i allra högsta grad.

Graduation. Finaste Lucas, Lurreburr, Lucas Punk Appleton. Tagen av stundens allvar, iklädd byxor o riktiga skor, pappas avklippta slips. Fin, o duktig. På första raden satt jag, den storbölande mamman. Å ja, mostern hon grät hon med, o pappan. Fint, pampigt och vuxet, borgmästaren i Huntersville höll tal och femteklassarna fick diplom av rektorn, den kungliga.






Finaste bästa pojk!


Å en glasstårta
Betyg fick han också, han smackade till med två B o lite annat.... B är grymme och det fokuserar vi på. Cajsa kom hem så småningom med skolbussen, hon hade en relativt vanlig skoldag trots att det var skolavslutning. Dom hade busat mest och lekt affär med fröken också. Hon fick betyg hon med, o hon slog alla med häpnad genom att få ett högsta betyg, ett A. i ett ämne. I övrigt var det lite andra bokstäver där med men som sagt, vi fokar på det bästa. Stolt jag är över barnen, det är jag!


Äntligen sommarlov! Min lilla Cajsamajsa

Vi har haft varmt, vi har haft hagel, åska, sol, sol o sol. Hett. Shoppat, eller ja, inte jag men syster. Bakgrejjor. Typ 15 kassar. Hur mycket som helst, var som att släppa in ett barn i en godisbutik. Kul för Linda, jag är glad för hennes skull. Själv förstår jag inte hälften av vad det handlar om, vaddå tyll, vad är en spatula, eller paste, o sprinklers? Glad är hon iaf, för alla baksaker. Build a bear har också besökt, o kusinernas sparade pengar har gjorts åt, en del av dem iaf. Jag köpte dem var sin nalle också. Så roligt att ge bort saker, jag älskar!

Pool-häng, grill, CVS (apoteket) bara för att titta.... Nöjespark, mys, o skratt med tårar. Jag har det så bra, jag lever!

Build a bears på utflykt

Svettiga på Carowinds, nöjespark. Stor, med ett vattenland mitt i.


Kusinkärlek



Kan ha det sämre liksom 


Fniss, min kriminella man.

Så här har det sett ut för mig de senaste dagarna. Imorgon är det jobb för Basse, simtävling för barn. Klarblå himmel och pooldag inkl därköpt lunch. Låter skönt, men tycker lite synd om Basse som måste ta på sig en skjorta o fara till jobb. Så är det hur som helst. 
Jag skriver mer en annan dag, just nu bloggar jag på halvfart kan man säga.

Önskar er alla en supernajs vecka, o må solen lysa där ni är!

Kram från Åsa - som lever i en storfamilj o njuter!












11 kommentarer:

  1. Å så härligt!!! Njut nu av Storfamiljen!
    Och du vilken fin tårta!!!
    Grattis också till de finfina resultaten som barnen jobbat till sig i skolan! Stolt mamma va?!? ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med besök! Njut nu i fulla drag och ta vara på varje minut för det går ju så fort.

    Duktiga barn du har:) Förstår att du är stolt, med rätta.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ahhh ! jag dör vad trevligt ni har det, vill va med !!!
    Fin han är Lucas nu med alla fräknarna, och Lindas flickor är så ljuvliga. Jag vill oxå baka, bada, hänga på malls, läsa i tidningen om Stroems speed-mayhem.
    NJUT allt vad ni förmår av sommarlov och underverk och så ses även vi om några veckor.
    Kram Malin, Philip och Inez

    SvaraRadera
  4. Så härligt för er allihop!

    Jag önskar nog att Lucas kan titta åt småtjejer när han blir äldre för honom vill jag gärna ha till svärson :) åhhh vilka goa fräknar och vilken fin blick han har!

    Cajsa får gifta sig med min Gustaf (Claes han också!) om hon vill :)

    Underbart att man hamnar i tidningen när man blivit tagen av polisen. Integritet? Vaddå?

    Njut av livet!

    Kram från Karin (blivande svärmor till dina barn, hehe)

    SvaraRadera
  5. Låter alldeles alldeles underbart!!! Njut i fulla drag av din storfamilj. Och vilka duktiga barn du har!!! Så fina betyg efter så kort tid i ett nytt land. Stolta ska ni va´!!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Sedär, vilken fin examen innan MS!!
    GRATTIS till fina betyg!
    NJUUUT av storfamiljen, vilket jag vet att du gör!!
    Stora kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Alldeles, alldeles underbart :-)!! Njuter med dig, så underbart med besök! KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Jamen, vilka sötnosar ni är!!
    Alla tillsammans!

    Fina bilder på Lucas och Cajsa, tycker speciellt om närbilden på Lucas och er tjejer tillsammans.

    Åh! Härligt härligt

    Kram Åsa!

    SvaraRadera
  9. Mysigt med besök!
    Vad duktiga barnen har varit!

    Nu har jag förresten (äntligen...det kom lite husletande emellan) skrivit ihop mina 8 sanningar om mig själv :)

    SvaraRadera
  10. Åh så underbart allt lät!
    Kul för barnen med så fina betyg. Helt rätt inställning att fokusera på det som är bra.

    Build a bear är väldigt hett här hos min 8 åring.

    NJUT av sommarlovet!

    SvaraRadera
  11. Saltis, här njuter vi! O tårtan, den var god, mintglass o choklad. Mamman är pinsamt stolt.

    Camilla, ja här gäller det att njuta och maxa dagarna. Tiden går ju hur fort som helst verkar det som.

    Malin, jag har dig i min innerficka hela tiden. Hoppas att ni kan komma hit ni med, då jäklar anackas! Men vi ses hemma innan dess. Mmm, Inez...

    Karin, du är så härlig o skön, o väldigt gullig! Jo men jag tycker att vi har en deal, för mig vore det toppvinst! Gulle dej. O näää, integritet finnes ej när det gäller brottslingar som Basse tydligen. Fniss...

    Christina, tack! O japp, stolt som en tupp är jag (o lite chockad på samma gång, vad hände liksom?)

    Annika, yes, du har rätt, här stortrivs Åsapåsa till fullo. Hoppas att ni har det bra i DC.

    Jenny, ja för kattsingen vad härligt det var med besök. Men saknar våra glam-luncher.

    Lotta, raring, tack! Kan nog inte ta åt mej äran som fotograf dock... Hoppas att du har det lika bra som jag!

    Malin, tack! O grattis till hus, o bra lista!

    Anna: ja, jag försöker foka på det braiga, känns roligare då. Build a bear, galet härligt o tokfina kläder, älskar skorna. Då vet jag vart jag kan skicka alla B a B kläder när Cajsa tröttnat. Till andra sidan jordklotet nämligen.

    Kramar till er!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!