onsdag 16 november 2011

Utmaning

Klockan är halv åtta på morgonen snart, jag har skickat ett barn till skolan, varit ute med hundarna, bäddat sängen och tömt en diskmaskin. Sitter o väntar på att få väcka pojken med rufsigt hår o glest mellan tänderna. Hmmm. Funderar, blir lite full i fasen. Hittar på att jag jag har fått en bloggutmaning - av mej själv. Öh?

Vad gör du just nu? Sitter i soffan och bloggar

Vad har du på dej? Gröna shorts i en storlek för stor. Stickad tröja med polo (nähä?) Vit keps och inga strumpor

Vad ska du göra idag? Laga min favvotröja o rolla den med en klädvårdsrulle. Verkar som att en svart tröja mådde sämst av att tvättas med en marinblå handduk (Linda, nu vet jag!) Den har fått två mystiska hål i sig. Jättetråkigt så även om jag kan laga kan den aldrig bli sig själv. Besudlad!
Frisörbesök också, skönt!!

När grät du senast? I förrgår kväll när vi såg Extreme home make over. Gråter oftast av lycka.

Vem pratade du med senast? Basse, som är bortrest.

Vad ångrar du? Jag försöker att inte känna ånger. Önskar att jag levt här o nu lite mer i mitt liv bara.

Vad är du rädd för? Jag är egentligen inte rädd för någonting. Tycker inte om ormar o stora spindlar. Lite rädd för mördare...

Vem beundrar du? Jag ser upp till människor som ger mycket av sig själva, som trots egen familj o full fart har kraft o tid att hjälpa andra. Jag beundrar människor som är "stora".

Vad är det värsta du vet? Avundsjuka, missunnsamhet, jante. Barn som far illa.

Vad gör du om 5 år? Svår fråga.... Om jag inte bor här i USA så hoppas jag att vi har tagit oss över alla Atlanter o Oceaner och bott ett tag i Asien. En dröm för mej.

Favoritfärg? Blå o turkos

Bästa köp? Hundarna och ett par stövlar för ett par år sedan

Hur vill du fira din 40 års dag? På en kryssning i Västindien med min fina familj

Vad önskar du dig? Fortsatt inre frid och frisk familj (o tusen paket med breda snören o silkespapper o glansiga omslagspapper. I lådor, doft av glamour)

Vad skulle du ta med till en öde ö? En parmesanost, en låda med Amaronevin och en nagelfil

Vad är viktigt för dig? Självkänsla, inre frid och att få skratta.

Bästa bok du läst? Tusen små bitar av James Frey (o uppföljarna till den). Andrees Luftfärd och Papillon (o jag ser ett samband, böcker som slutar olyckligt)

Bästa råd du har fått? Lägg inte energi på sådant du inte kan påverka, av mamma <3
(mamma har lärt mej såååå mycket, hon jobbade som coach i mental träning, positivt tänkande och tankens kraft. O yes, det fungerar!!)

Favoritmat? Gratinerade musslor (men vill egentligen skriva tacos för det älskar jag!)

Starkaste barndomsminne? När jag bröt ihop på en campingsplats för att jag inte ville åka ifrån min låtsashäst som jag hade där. Eller mitt sämsta minne: när jag i trean tillsammans med två andra tjejer mobbade en pojke i vår klass. Usch vad taskig, tänker på det ofta. Lärde mej en del av det dock. Förlåt!

Mat jag inte tycker så mycket om: inälvsmat. O jag tror inte jag skulle gilla kokta grisöron med hår på eller isterkorv. Basse har blivit bjuden på båda.


Hilfe, måste väcka Lucas. I´ll be back!

Sådärja, pojk är iväg, fick köra honom till busshållsplatsen för det regnar visst.

Here we go...

Vad tycker du är roligast? Att skratta helt klart, såklart. Men också äta god mat, prata om ytliga och djupa saker, lära mej nytt, måla tavlor och läsa. Jag tycker också det är roligt att jobba o ha projekt och träffa nya människor.

Vad lever du efter för regler? Köp bara kläder du vill dansa i, släng alla kontoutdrag, ingenting är lika dåligt eller bra som det verkar, nyckeln till framgång är att komma igen efter motgång. Det kommer alltid något gott ur allt ont. Tala väl om andra. O nåra till....

Favoritdjur? Späckhuggare o giraff

Hallå, så här kan jag ju hålla på hela dagen, o jag vet nog varför jag fortsätter o skriver. Tröjan. Låter inte så värst spännande att ta tag i den faktiskt. Men jag ska!

Nu har jag outtat mej lite till, o ni vet ännu mer om mej än innan. Frågor på detta?

Åsa - en helt vanlig tjej i shorts i ett bautastort främmande land

9 kommentarer:

  1. Listor är verkligen ROLIGT!!
    Jag gillar dem så! Jag tycker alltid att man lära sig mer om bloggarskan bakom orden då man läser listor.
    Gillar din.
    jag snor den kanske i nästa vecka? OM JAG FÅR???
    HIHI!!!
    Meget kul att läsa, Åsa!
    Och shorts har du än fastän det snart är november...
    Tjaa, why not? Du for ju i södern...
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Annika, sno hur mycket du vill. Glad att du gillade den, min egna påhittade lista. Vi kan säga så här, jag utmanar dej!
    Knasigt väder här i dag, varmt o regn på samma gång. Helt ok, jag har ju EN TRÖJA att laga.

    Kram o kläm o knus

    SvaraRadera
  3. Hahaha Åsa du är för Härlig!! Vilken otroligt rolig presentation av dig själv! :-) Me Like!!!!!
    Hoppas nu det går bra med tröjan!!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Saltis, tack. O här kommer eftermiddagens confession: tröjan är i samma skick som när jag skrev inlägget. Men det regnade ju, o hundarna behövde träna på sina dansmushopp. O sen kollade jag brevlådan. Ja du vet, jag har alltså inte hunnit. Viljan fanns ju där, väl?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också listor men jag gillar att läsa andras listor ännu mer för då får man lära känna bloggerskan ännu mer.
    Jag gillar din mammas råd, vi är rädda för samma äckel djur och jag gråter också när jag ser extreme home make over.
    Härligt mer listor åt folket :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Det var en kul lista Åsa. Jag kanske gör som Annika och nallar den rakt av bara någon dag;)
    Sånt är dessutom bra när inspirationen tryter.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen din lista och utmaning till dig själv. Sitter här och ler stort åt det du skulle ta med dig till en öde ö. Låter som du skulle få ett bra öliv med parmesanen, vinet och sedan också fina naglar :-)
    Ja bo i Asien skulle vara kul och spännande att prova på. Har du bott någon annanstans i världen innan ni flyttade till USA? Jag skulle kunna tänka mig att prova någonstans i Europa också. Jättekul lista. Det är ett bra sätt att lära känna andra bloggare lite bättre..
    Ha en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fröken fräken, listor är grejjen. Älskar listor, både andras o egna. Skriver listor på allt möjligt, mest to do o en bok. O när den är full sparar jag den. Blir som en listdagbok. Superkul att titta i efter ett par år.

    Camilla, snotta på, jag blir glad!

    Desiree, mm, har haft parmesansug hela veckan verkar det som. Asien är drömmen, men visst bara för mej i familjen än så länge. Vi har bott i tyskland, Bayern tidigare men då hade vi inte barn.
    Hoppas att det kan bli en europaflytt för er om du vill, men nu antar jag att du njuter av att bo hemma?

    Kram till er o ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Underbara Åsa, en frågestund var precis vad jag behövde denna mnorgon!

    Ligger efter med bloggläsandet, men du vet ju varför. En sybonanza utan dess like...

    Tack för alla dina bra svar, det kändes nästan som om det var mina egna svar, ja förutom tacosen...

    Släng kontoutdraget var ett bra motto, det ska jag ta fasta vid. ;)

    Hoppas ni har en bra vecka nu med svärisarna!

    Stor kram från Karin

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!