fredag 4 november 2011

En vecka som inte får ta slut

Men hur skönt är det att ha syster här tror ni? Så där övernaturligt, läskigt skönt. Måste nypa mej i armen, titta på henne i smyg när hon sliter o drar i saker hon vill köpa, känna tårsvid när hon håller om våra barn. Beundra henne för att hon står ut med min vardag o allt det innebär. Lyckopirret när vi flamsar o skrattar så tårarna sprutar. Tacksamhet för att jag har en sådan fin syrra. O den där sidan av mig som jag avskyr och försöker tränga bort, tanken som gnager. Om en vecka är hon borta. Hur går det med mitt projekt fånga dagen? Sisådär verkligen, skäms på mej.

O hon gillar doggisarna med, ömsesidig löv!
Springtävling som gick bra häromdagen. Ja alltså, det var inte jag som sprang utan Lucas. Stor tävling, fler lag som tävlade o längre sträcka än vanligt. Lucas lag vann, Lucas slog personligt rekord, o den pojken som alltid springer sakta kom inte sist utan hade 5 efter sig i resultatlistan. Kul! Lucas var dock missnöjd med sin placering, det är inte jag.



Stolt mamma, hon som hejjar mest av alla och hetsar barn
till stordåd (låt mej leva i den tron iaf)
Fina Cajsamajsa
Shopping, vi, eller Linda, har shoppat en del så klart. Det är kul, o ger faktiskt viss tillfredställelse att shoppa med andra utan att köpa något själv. Men bara viss....

O mer då? Jag har instiftat en Award. Ett typiskt infall men lite roligt. Min första Award går till Lotta som har bloggen Charmiga Charlie. Lotta sprider härliga kommentarer på massvis av bloggar, inte minst på min egna. Hennes blogg är en sann njutning att läsa. Hon fotar fantastiskt bra med sin mobilkamera, galet bra. Hon njuter av vackra fina saker i vardagen o förmedlar det på ett skönt sätt. En härlig tjej med en härlig blogg helt enkelt! 

I kväll blir det fredagsmys, raggsockar på och vin i fulglas. Ska bli skönt :-)

Trevlig helg o allt sånt önskar jag er!

Åsa - lite finurlig, tacksam och som stretar mot klockan

8 kommentarer:

  1. Det där med att leva i nuet kan vara svårare än vad man tror. Men jag är glad att du njuter i fulla drag över att ha din syster på besök. Hon är nog lika lycklig över att få vara hos er och få ta del av eran vardag i erat nya hemland.
    Det var en jättefin award du skickat till Lotta och hon är SÅ värd denna fina award. Hon sprider verkligen glädje och värme omkring sig.
    Ha en fin helg med syrran.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det där med dina personliga awards såg jag på Lottas blogg.
    SÅ FINT!!

    Lotta är verkligen en sann glädjespridare, inte bara på egen blogg utan på SÅ många bloggar hon kommentarer på! Hon är så värd din finfina award!!
    Återgen, Lotta bevisar att kommentarer är A och O på en blogg!

    Åsa, ska jag länka upp dig på fredagstemat? KUL om du vill vara med.

    Tänkte också på dig då jag nyligen läste Mian Lodahlens Tiger, och den utspelar sig ju i dina trakter därhemma. Vilken TOPPENBOK!!!
    Har alltid gillat Mian och Mians böcker, men den här kunde jag inte sluta läsa...

    Ha nu en superfin helg med vin i fulglas och lite annat :-)

    Carpe Diem får jag påminna mig om hela tiden. Det ör så svårt att leva här och nu.

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  3. Åsa ! Jag sprudlade ju igår när jag öppnade brevlådan. Det var nödvändigt att dela med mig, helst med hela världen!

    Tack Desiree och Annika för era värmande
    och goa kommentarer också. Som Åsa skriver - you are lövli. LÖVLI!!

    Om jag hade en syster skulle jag känna som du Åsa. Jag har nära vänner som känns som familj och som har blivit nästansyster. Min Ann är min nästansyster och hon har varit här i veckan men åker idag. Stanna vill jag ropa. Jag behöver dig här, vill ha dig här.

    Jag tyckte så mycket om din text hos Annika i morse. Precis så vill jag ha det. Du påminde mig om känslan, de vackra ljusen, höstblommorna, löven, tankarna. Alla vi älskar, saknar och en extra dos kärlek över kyrkogårdarna denna dag. Tacksamhet också

    Njut av din underbara familj och hälsa Lucas att jag tycker han är jätteduktig. Vilken kämpe. Och modig är han pojken.

    Doghouse power!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Å Åsa jag såg din find Award till Lotta igår på hennes blogg! Så FNT! Och KUL! :-)
    Förstår att det är härligt att ha din syster här. Njut nu!!!!!!! :-)
    Kram och ha en toppenfin helg!

    SvaraRadera
  5. Din award till Lotta var så fin och så rätt. Vad rart av dig.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt du har det Åsa, försök att njuta in i den sista minuten av det fina!

    Snygg bild på dig, grymmemorsan ju!

    Och Cajsa, hon är ju söt så jag har en giftaskandidat till henne. Han är bara 1 år och hans mamma råkade klippa luggen för mycket, så nu ser han ut som en konståkningsryss. Men jag lovar, det växer ut till de ska gifta sig.

    Snälla, kan jag inte få dig som svärdottermor? Eller vad heter det?!

    Underbara du, som är så bra!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Åh...njut av syrran...

    Din Award till Lotta var klockren, hon är en varm, härlig o glädjespridande livsnjutare som verkligen inspirerar o roar.

    Du Åsa, aka Rookien, är inte så pjokig du heller!

    Kram du härliga människa...

    SvaraRadera
  8. Hittade hit tack vare den underbara Awarden du gett till Lotta! Du-den satt som en smäck till den kvinnan!

    Hennes kommentarer är alltid så mysiga och man ler hela dagen åt dem!


    Men va fin blogg du har! Jag har surfat omkring här inne en bra stund!

    Jag återkommer!

    // Anna

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!