tisdag 8 november 2011

Böld, eller the thing, på ovälkommet besök

Jag har det overkligt bra nu när sis är här på besök. Nyper mig i armen, tjyvkikar på henne emellanåt när hon är i action. Noggrann som få, i vissa avseenden pedant. Velig, nyfiken. Modig på ett nytt sätt o vacker. Allt frid o fröjd tills igår morse när Linda vaknade med en böld i ansiktet. Hallå? Vid kanten av ögonbrynet, böld de lux o svullen under ögat. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hon såg helt.... hemsk ut faktiskt.
Vi for till Apoteket, personalen där hamnade i chock (nästan) o rådde oss till att besöka en ostrohomodettoligist eller vad det nu hette. Ok. Lade adress o namn på minnet, visst! Glömde så fort jag kommit ut till bilen. Tänkte att det löser sig. Men minnet svek mig, körde nästan vilse o spelade apacool inför böldsystern. Svängde världsvant in till ett doktorsliknande ställe jag sett från vägen. Här är det serrö, nu går vi in o ber doktorn titta på din lilla stora böld. In på familycenter som det hette. Där kunde man också gå o få drogtester gjorda på sina barn om man ville. Trots att Linda inte har försäkring här löste sig det hela bra. Allt går att lösa om man har en börs med pengar... Doktorn tittade på bölden, två systrar som bar likadana shorts. Svårighet att förklara på ett vettigt sätt. Åkommor o sånt har jag inte lärt mig prata om ännu. Linda börjar uttala orden på spanska. Doktorn hade åttiotalslugg. Hela situationen blev så bisarr att jag inte kunde hejda mej. Så fort spray-luggen lämnat rummet började fnisset som övergick i häs-skratt. Ni vet sånt där skratt som häser fram från magen. Tårarna sprutar! Underbar upplevelse mitt i böldtraumat.

Nu har hon fått medicin, o redan imorgon borde bölden ge sej av.
Av olika anledningar kan jag inte visa fotot på syster som jag tog men föreställ er en hasselnötsstor böld vid ögonbrynet o lägg till lite svullnad runt hela ögat. En halvögd syster liksom.

Att bölden förmodligen berodde på vilt systerhemmaspa med vaxning o färgning av ögonbryn. Plockning o scrubb o lite ansiktsmask på det berättade vi inte för doktor spraylugg.

Linda! Du är bäst, älskar dej så!

Åsa - hemmaspadrottning

11 kommentarer:

  1. Haha det dar med hemmaspa ar farligt alltsa. Jag visste val det! Senaste jag gjorde en ansiktsmask foljde hela solbrannan med nar jag skoljde av den och jag blev blek som mitt i vintern.
    Fast stackars din syster .. det later inte roligt. Eller roligt later det ju, men jag gissar att det inte var lika skoj for henne ;-).

    SvaraRadera
  2. TUR att ni kan garva!!
    DET kommer man långt med.
    Härligt garv hos doktorn också. Älskar att skratta så jag gråter.
    Men, hoppas att syster snart ska må bra igen. Det låter inte så kul det där med böld vid ögat.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas din syster blir av med bölden snart. Men skönt att ni ändå fick en rolig upplevelse av det hela. Det blir nog ett minne ni kommer att kunna skratta åt fler gånger :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, som jag skrattade när ni skrattade!

    Så där kan man nog bara skratta med sina syskon. Och mamma, hon förstår också. Man behöver inte säga ett ord. Helst inte heller en blick för då viker man sig dubbel.

    ;)

    Härligt du har det!

    Imorgon ska mina Uggs hämtas på närmaste Ica, yay!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Hallu!
    Ja du nu är det jag som sitter o superbölar efter att besök återvänt till andra sidan Atlanten. Skulle ändå inte velat vara utan, vill bara ha kvar. Hoppas att "bulan" viker därhän hmmm kanske ska avvakta morgondagens hemmaspaplaner hahaha. Kramisar Anna

    SvaraRadera
  6. Haha vad härligt att ni kunde skratta! Och hoppas nu att bölden verkligen ger med sig. Inte roligt att ha sådana åkommor i ansiktet. Fortsätt nu att njuta av att ha din älskade syster hos er!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. hälsa linda att allt klär en skönhet, även en bula

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Usch va jobbigt och ont med en böld ovanför ögat. Hoppas att hon är bättre nu. Va härligt att få skratta ur sig riktigt.
    Ha det fint

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ni två....så sköna ni är ihop!! Och du fixar till en doktor till din böldsyster..."spelade apacool" ...jag tycker du är cool!! Cool coolare coolast!

    Bra att det går att pröjsa och få medicin. Ni charmade spray-luggen, I bet!

    God bättring Linda!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Gulle!! Utan Dig hade jag varit en enda Stor Böld!! The ting, fick sen en omgång i går... Märkligt, måste bero på spegeln ;-)

    Tack för allt, Ni är underbara, Unika o helt klart Bäst!!

    Puss, älskar Dig!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!