tisdag 6 september 2011

Baksätesdiskussion o nya språklärdomar

Igår efter att vi lämnat Basse på flygplatsen såg vi massvis av bilar som snurrat runt på vägen i regnet. Kändes lite lustigt o nästan obehagligt att köra mot en bil på min sida av motorvägen, se förvånade ansikten som tittar mig i ögonen och inse att häpp, jag kan inte stanna o hjälpa. Ingen av dessa sex bilar vi mötte på detta sätt verkade skadade eller så utan de hade helt enkelt bara fått snurr. Jaja.

Här satt jag i godan ro o körde (men i verkligheten var jag i chock för det ösregnade o tvårblåste., Cajsa grät, Lucas var hungrig och jag skiträdd för alla körde som vildar) o Lucas ropar: kolla vad epic fail! Ursäkta, vad? Kolla bilen allså! Okej. Då vaknade Cajsa ur sin gråtkoma och väste på sitt argaste: Lucas! Det heter apple fail. Okej. Nu vet ni det girls and boys. Apple fail heter det, inte epic. Och det heter Golden Vetvivel, Pappiljond, Vadebade (känns på den ni, water bottle) också.

Åsa - lite klurig idag. Full i fasen liksom

6 kommentarer:

  1. Haha, underbart! Vadebade, det måste väl bli wadebade? (mäster schmidt!)

    ;)

    Obehagligt med alla rundpannor, det blri lätt tio i tvågreppet då.

    Ha en bra dag, här börjar det gå mot sitt slut!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. fast jag fattar inte epic fail/apple fail vem har rätt och vad menar de? Vattenflaskan är jag med på.

    SvaraRadera
  3. Karin, wadebade med w såklart! O japp, tio i två o radion avstängd.

    Malin, epic! Alla ungdomar pratar om epic fail både här o hemma. Typ värsta megafelet tolkar jag betydelsen. Apple fail låter gulligare. Krya på Inez o krya på dig.

    Kram till er

    SvaraRadera
  4. Apple fail är gjutet...
    HAHA.
    Otäckt med alla bilar.
    Det regnar här också. Nu är vi inne på andra dagen. Ack ja...
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Annika, apple fail är det nya!
    Regn i två dagar här med men som vi behövde det. Torrt o visset o fult. Nu känns allt lite fräschare hur som helst.
    Idag är det fint igen, oh som jag gillart!
    Kram till dej fina A

    SvaraRadera
  6. Ja tänk om ni kunde dela med er av lite regn, här har vi sprickor i marken så torrt har vi och hett som bara den.

    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!