söndag 15 januari 2012

Jag är på vift o saker som är bäst med Sverige

Jag är vid liv, i allra högsta grad faktiskt. Gulliga ni som hört av er o undrat, blir varm o tårsvidig. Tack!

Resortsemestern var toppers, precis vad vi behövde. En del badade hela tiden, någon sov ohämmat o nästan hela tiden vart han än satte eller lade sig. Jag fyllde i korsord i en korsordstidning farmor lämnat kvar hos oss, åt sanslösa mängder grön paprika o papaya. Red i vild galopp tillsammans med Cajs på en strand i solnedgången. Ont i rumpan i två dagar efteråt. Pojkarna åkte på segwaysafari o kiddosarna simmade med delfiner. Njöt till max, bara vi, pratade bara på svenska i en hel vecka. Ignorerade fattigdomen på ön, åt skaldjur så det löddrade ur örona på julafton och drack det godaste kaffet jag smakat på länge. Sol på näsan o vackra stränder. Så var det med den resan, easy come easy go. Vips var det vardag, gillar det också!

Hundarna var smala som vandrande pinnar när de kom hem från sin resort. Hoppsan, Basse tror inte att de fått sin mat. Jag vägrar tro att det var så. Nu har dom ätit upp sig igen, o ser pigga o snabba ut. Blir nog inte återbesök på just den där resorten trots att Vegas o Stella fick den finaste utmärkelsen en hund kan få. Dogs of the week. Känn på den, men jag är inte förvånad så att säga. Top of the top gatukorsning med grytdjursinstinkt och behov att tväräta på allt som är mjukt, fluffigt o lurvigt.


Nu är jag i moderslandet, fick akut längtan efter syskonbarn, syster o väninnor. Oh yes, gillar att vara här, känner mej hög på upplevelser o känslor. Alla är så fina o snälla o bra, maten är god. Bregott o greveost, o idag hetsåt vi snaskesnusk, smågodis alltså. Hade visst saknat det med. Druckit iskallt Vätternvatten från kökskranen. Sett en söndagsfilm som var textad på svenska. Fått Maiken o Bianca megakärleksdos, så många kramar o gulliga överaskningar o tagit igen lite av all förlorad tid. Mosters finaste fina. Träffat världens bästa Anna, mitt löv!
Sett o känt på snö. Fnissat åt människor som på fullaste allvar går ute bland folk i onepieces. Skulle gärna ha en själv att skrota omkring i hemma, HEMMA. Varit på 40års kalas. Dansat som om det inte fanns en morgondag. Fått håret lockat av syster.
Det bästa med allt är jag har en hel vecka kvar här, massvis att uppleva o många fina människor kvar att träffa. Lyllosa mej ju.

Ville bara höra av mej och lämna delrapport. Jag kommer tillbaks när ni minst anar det!

//Åsa - euforisk

8 kommentarer:

  1. Hej sköna Åsa, lovely you! Jag har tänkt att du skriver när du har tid.

    Blev glad av din delrapport! Ströms har haft och har det bra. Fem av fem strömmings blir läget sedan december eller något åt det hållet är min tolkning. Vardagen inkluderat ;)

    Ät lite snask åt mig. Jag går här och ångrar att jag inte hade närvaro nog att ta med mig sånt som jag vet att jag kommer vlija hem. Av någong anledning har jag snöat in på Familje Guff. Den har allt jag gillar och det jag inte gillar så mycket har jag börjat gilla. Jag köpte en big pack på Arlanda men den gav jag bort. Däremot har jag typ 3 kilo lakrits så det går ingen akut nöd.
    Har semlorna dragit igång i era trakter? Lite tidigt I know men vore jag i Sverige nu skulle jag få i mig en eller två. Och vilja dansa som om det inte fanns en morgondag. Och allra helst få håret lockat av en kär syster.

    Njut!

    Kardemummakram!

    SvaraRadera
  2. Ååå vad härligt Åsa!! Så roligt att höra från dig. Och du att du varit upptagen med att ta det lugnt ihop med familjen och sedan vara i Sverige (med vänner o familjen där) har jag förstått. Så jag har tänkt att du säkert behövde en liten bloggvila. :-) Låter som du börjar återhämta energin igen! Härligt!
    Fortsätt nu att njuta!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Roligt med en rapport. Jag såg i din syster blogg att du var där...du är saknad när du inte skriver:-)
    Ha det gött i svealand en vecka till.
    //V

    SvaraRadera
  4. God fortsättning Åsa och fortsätt njut av all god mat, goa stunder med vänner och familj och allt annat.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka till bloggen, Åsa!
    Har allt undrat var du varit, såg sen på fejjan att du varit hemma en sväng!
    VAD fint att du fick komma hem och ladda lite sverigebatterier!
    OCH du hade det toppen!!
    Både i Karibien och hemma.
    HÄRLIGT!!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  6. ATT du ÄR hemma en sväng. DU är ju där ÄNNU!!!
    NJUT!!!

    SvaraRadera
  7. Ååååååååh, äntligen! Vilken glädje med en rapport från dig!

    SÅ härligt med lite mystid i Sverige. Bara dig själv och de närmaste att tänka på. Njuuuuuut!


    På flygresan hem så slå en tanke åt:
    Jantelagen
    Kräksjukan
    Den där vidrigt fula onepiecen
    Dålig service
    Stängda affärer
    Slask och oväder fram till april.

    Kan göra resan över Atlanten något lättare kanske!

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att höra ifrån dig igen! Du har varit mycket saknad men jag har förstått att det varit en hel del familjetid och hemresa! Klart du ska vila från bloggen o njuta av de dina!!! O kallt Vättervatten direkt från kranen, vilken delikatess!! Njut, njut, njut!!! O hoppas du vill o orkar komma tillbaka till bloggen tids nog. Vi trogna läsare finns här o väntar...;)
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!