lördag 21 januari 2012

Snö o avsked

Vilken vecka, på alla möjliga sätt. Lika härligt som det är att få säga heeeeej lika jobbigt är det att säga hejdå. Avskyr avsked.
Sviiden idag innebär snö o långpromenad utmed en sjö i sälle med pappas hundar. Fint o skönt. O när jag skulle säga hejdå till Bossman o Elvis kände jag tårsvid. Hundarna fattade inget men jag förklarade så gott det gick att jag kommer längta efter dem o att jag tycker väldigt mycket om dom precis som dom är. Öh? Men jo, jag saknar o längtar faktiskt efter inte bara människor när jag är borta utan djur också. Kanske tillomed efter Kiwi som är en kanin, kanske.
O ju närmre min hemresa jag kommer desto mer avsked blir det. Medaljens baksida såklart. Dåligt samvete för alla jag inte hann träffa.
Veckans sista kvällsfestlighet blir ikväll hos finaste bästa väninnan. I morgon blir det fix o tricks o sen tacomiddag med Maiken o Bianca.
Samtidigt blir det förhoppningsvis skönt att komma hem, packa upp, krama egna barn o hundar. O Basse, som jag bara möter i dörren för han ska till tyskland. Jaja, har hela livet på mej att umgås med honom men hade varit trevligt att få ett par dagar tillsammans kanske.

Dagens bästa: snö o härliga hundar på promenad runt frusen sjö.

Dagens jobbigaste avsked: Jonte, min Jonas, fin fin vän. Gör ont.

Dagens glam: hetsåt Lindas macroner med violsmak.

Helgens häs-skratt: Igår med finaste Anna efter en libanesisk middag o en flaska gott vin. Skönt att få skratta så att man tappar andan o egentligen utan att någon sagt nånting.

Helgens spänning o väntan: tvillingförlossning som verkar ta tid. Stackars.

Sådärja, dags att snygga till mej.

Trevlig kväll o allt sånt!

Åsa - djurvänlig


7 kommentarer:

  1. Underbart att du haft en sådan härlig vistelse hemma. Det är supersvårt att lämna kärleken när vi inte ens vet när vi ses nästa gång.

    Hoppas att du får en bra resa tillbaka, även om Basse bara möter dig i dörren.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ja usch, verkligen medaljens baksida.
    Fina hundar din pappa har. Ja gillar "snusers".
    //V

    SvaraRadera
  3. Men du, var är du på prommis nånstans? Ser ut som Åsasjön? Isåfall mina gamla hoods...

    SvaraRadera
  4. Visst är det tungt med avsked när man varit hemma. Samtidigt är det alltid skönt att få komma hem till sitt också. Särskilt om man reser utan sin familj.
    Fortsätt nu att njuta så mycket du bara kan tills det verkligen är dags för flyget tillbaks.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår absolut att man inte bara längtar efter människor utan också de fyrfota när man befinner sig långt bort. Usch ja avsked är så jobbigt. Hoppas att ni får ses snart igen. Kanske till sommaren? Men som Saltis säger blir det nog också skönt att få komma hem till sitt också. Ha en alldeles underbar sista dag och ha en bra resa hemåt.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Njut av din sista dag hemma med nära o kära tills du flyger tillbaka till ditt andra "hemma" och får krama de som väntar på dig där. Och "Eastcoast" Åsasjön är mina gamla "hoods" också!!!!
    Välkommen tillbaka till U.S and A Åsa!

    SvaraRadera
  7. Ja, det är tungt som bara den.
    OCH aldrig blir det lättare heller :-(
    Lycklig resa tillbaka till det nya landet.
    Kram!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!