tisdag 17 januari 2012

Dagens ost och andra bra saker

Jag älskar ost, verkligen älskar. Det är nog det endaste jag tvärlängtar efter när jag är i USA. Där finns ingen god ost, inte som den svenska i alla fall. Jag är i himmelriket på alla sätt just nu bland ostar o sånt.

Dagens mysigaste stund: när Maiken kryper ner i min säng apatidigt på morgonen och håller om mej med sina varma små armar och viskar moooooster. (känner tårsvid)

Dagens snällaste: min optiker som gav mej ett par nya glasögonbågar gratis för att dom gamla var lite... off kan man säga. Ser det som ett tecken på att det verkligen var dags att byta nu. Har beställt idag.

Dagens ahaupplevelse: min syn som helt plötsligt blivit märkbart mycket bättre, eller kanske snarare märkbart mycket mindre dålig. Beror med all säkerhet på att jag tvärjagar antioxidanter i det vi äter. Yey!

Dagens beslutsångest: att välja nya glasisar. Vad? Ny sida hos mig själv, gillar inte!

Dagens bu: finns knappast inga parkeringsplatser att få tag på i Jönköping. Massor av husbyggen o annat mäck.

Dagens shopping: blodstoppningsvadd till Marie i USA. 5 chokladkakor, några påsar Ahlgrens bilar, lite pimpim till Lurreburr o Cajs. Två Kalles Kaviar till mamman. (ve Basse om du tar tjocka ränder på mackan nu)

Dagens duktigsson: styrt o mailat om kommande utgåva av Bulldogs news. Känns lite överkurs att min första utgåva av väldens största och mest kända tidning sker på distans. Men vad gör jag med infon om att Lowes Heat and Cooling har betalat sin faktura enligt mail från treasurern. Treasurer som i kassör, det hajjar jag men ska jag bokföra det som annonsintäkt i min privata kassabok? Hm....

Dagens härligaste kram: av finaste Maria på ett kebabhak mitt i lunchkaos. Tack, den lever jag länge på.

Dagens studiebesök: på Prolympiaskolan. Fick flashbacks o lite ångest av alla fleecetröjjor, termobyxor, slängda blöta vantar med grus på som ligger huller om buller, teckningar nedknölade i reservkläderslådan, för små gummistövlar och alldeles för få hängare. Saknar inte den tiden, inte alls faktiskt.

Veckans skräckupplevelse: ett äggskal som låg på Annas köksbord. O det är bara jag i hela världen som råkar ut för sånt.
Dagens ost: mellanlagrad Grevé. Hysteriskt god. Kommer få skörbjugg, struntar i det. Jag är kääääär!

Nu är den slut....


O ja just det, Lillasyster bakar ju hela tiden o jämt, det vet ni va? Mm, o det innebär att hela hennes kylskåp är fyllt av macroner i tusen olika färger, blandat med cupcakes, minst trettio olika tryfflar och mina två Kalles Kaviar. Hur många macroner jag har ätit? Noll, inga, zippo, skvatski, blir så mätt på ost.






Jorå


Sisådärja, nu är jag på gång igen. Känns bra. Riktigt bra faktiskt. Tack snälla söta ni för gulliga kommentarer och mail o meddelanden. Känns som att jag har fått en helt ny värld med cybervänner. Bara så bäst!

Åsa- som gillar tisdagslördagar

10 kommentarer:

  1. Så kul att se en uppdatering från dig, direkt från mina gamla hemtrakter!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt Åsa att du har det så himla BRA!!!!! Fortsätt njut nu!
    Varmaste kramen!!

    SvaraRadera
  3. She´s alive!!! Prisad vare gud!

    Du, kalles kanske vi kan ordna här i USA, jag tjackar och skickar med snailmail till dig...

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att se nya inlagg har. Er julresa later ju kanonharlig. Jag lider av solbrist har i england (surprise surprise) och langtar bort till nagot varmt land. Eller mojligen nagot kallt land dar det faktiskt ar sno och kallt sa har ars och inte 10 grader och regn ...

    Dom dar macarooniserna (vad heter det i plural egentligen) ser helt underbara ut. Jag och tre andra svenska tjejer har i bristol har borjat baka och salja pa matmarknader. Undrar om man ska vaga sig pa att baka macarons. Har hort att dom ar luriga att fa till.

    Ha en toppenvecka hemma i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Ah, vad BRA du har det!
    NJUUUT!!!
    Man riktigt känner genom hela din blogg hur du njuter och har det BRA!
    Så glad för din skull!!
    Massor, massor med kramar!!

    SvaraRadera
  6. Verkar inte gå någon nöd på dig i Jönköping! Och nya brillor! Där fick du mitt samvete att gå igång, inser att jag ser dåligt på nära håll med de jag har nu... Ska kanske försöka ta mig till en optiker när jag åker till Göteborg i morgon... Borde...
    Njut nu av Sverige och osten!

    SvaraRadera
  7. Härligt att du frossar i dig rejält!

    Vilka fina bakverk hon gör, syrran. Hur KAN du bara titta åt grevé när det fins hembakade Macarons?

    Tokfia!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart och härligt inlägg Åsa. Det märks att du njuter för fullt av allt här just nu och precis så ska det vara. Ost ja, min stackars C fick äta samma ost i fyra år i USA-sharp cheddar. Det var den enda han tyckte var ok men det blev rätt trist som sagt efter fyra år. Han blev alltid överlycklig då vi var i Sverige och kunde frossa loss i ost disken.
    Kram och fortsätt njuta av både stort och smått.

    SvaraRadera
  9. Ost!!!
    Ost är nödvändigt, jag mår dåligt om jag inte har ost i kylskåpet.

    Ät allt vad du kan och det gör du ju, jättebra!

    Härligt med allt Åsa. Hälsa din syster att hennes bakverk är proffsgrejer. Ser så gott ut. Jag hade ätit en även om jag var proppmätt ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!