torsdag 14 juli 2011

Jag tänker klaga o veckouppdatering

Tittade just på vädret hemma i Sverige, dit vi ska om två dagar. 13 grader nu, kl 17. Tretton! Va? Men näää, det funkar ju inte, 13 grader grader är inte ok! Prognosen veckan framåt verkar inte heller lovande. Varför i hela fridens namn kan det inte en endaste gång få vara en fin hel lång sommar hemma i Småland, en varm, soligt härlig sommar utan regn o iskyla. Va? Är det för mycket begärt kanske? Vi svenskar behöver solen, värmen och möjligheten att vara utomhus hela dagar utan att behöva dra fram regnkläder, fleece och paraply. Jag klagar å svenskarnas vägnar, jag är ilsk o sur. Tycker synd om. Skäms vädret, skäms.


Så vidare lätt är det inte att packa inför vår resa heller, det är så svårt att föreställa sig hur 13 grader känns, eller för den delen 18. Kommer knappt ihåg längre. Jaja, det är till att plocka fram fleece o långbyxor. Gör inget, bara tanken på att få träffa alla jag har saknat i 166 dagar gör mej varm inombords.

Veckan hittills har innehållit ridning, simning, ensamna kvällar och mental packning.
Cajs älskar sitt ridläger, Lucas går så glatt till simningen varje dag. Barnen leker som vildar o jag, jag tänker o njuter och lever. Väldigt hett här, varningar på radio o tv, kylcenter upprättade. Jag tycker inte det är så farligt, men det är klart, jag klarar mej inte allt för länge i solen, o när man väl kommer in, då är AC-kylan välsignad. Jammi.

Simtävlingen i måndags gick bra, väldigt bra. Båda barnen vann var sitt heat, o någon blev 2a, en blev fyra o någon blev diskad.... De förbättrade sina tider i alla heat och det tycker jag är det enda som räknas. Dessutom vann vårt lag Gators mot det andra med massvis av poäng, trots att jag tyckte att motståndarna var ruskigt duktiga och starka. Kul för Northstone Gators, som i och med denna vinst gick helt obesegrade ur serien. Lucas var så stolt o glad, tror aldrig han har fått uppleva en sådan viktig och stor seger, inte heller nånsin känt sig delaktig på det sättet han gjorde nu. Stolt o glad, tårögd av segerns sötma och taggad till tänderna inför nästa säsong. Min pojk!

Kanske är det bäst att jag tar vara på solen idag, o går bort till poolen på en simstund. Skönt att röra på sej, skönt att vara vuxen och inte bry sig om ifall jag ser om som en svan när jag simmar. Med keps, för japp, trots att det bara är 10 dagar sedan jag färgade håret lite mörkare har det redan blivit bimboblont. Arrgghh, vill inte, jag tycker att jag är fin i mörkare blond färg. O jag som är så duktig på att skydda håret. Hm. Jaja, världsliga saker, spelar ingen roll. Jag njuter till fullo, o packar ner lite sol o värme i en väska o ger till nära o kära som har regn o skräpväder. Så får det bli.

Åsa Bodén - tjejen som klagar på vädret är lika med jobbig men jag vill att alla jag känner hemma ska ha varmt o skönt o långa sköna kvällar utomhus, jag unnar dem det.

1 kommentar:

  1. Det förstår jag att du inte blir så exalterad över vädret. Men jag tror faktiskt att det kanske inte alls blir så dåligt som prognosen nu säger. Dels verkar de ha jättesvårt att ställa bra prognoser. Tycker att det ändras hela tiden från dag till dag om vad det är som gäller. Det kan nog bli bättre än 13 grader. Det verkar dock bli lite ostadigt i början av nästa vecka med regn men sedan kan det nog bli bra. En av de sakerna du kan trösta dig med är ju att du iallfall bor på den soliga sidan om Atlanten och även om det skulle vara kass väder då ni är i Sverige så har ni en lång varm skön höst med många soliga dagar att se fram emot. Sitter man på denna sida om Atlanten har man ju inget att se fram emot vädervis utan det är ju mörker och kyla som kommer. Usch jag bävar redan inför höst och vinter. Gillar Sverige på sommaren och våren men fattar inte varför vintern måste vara så djävulskt låååång.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!