lördag 31 augusti 2013

Hur Amrisarna gör det...

Jag smäller av, wow! Så många gulliga komplimanger på min instagram, facebook o mail att jag blir alldeles tuppig och mallig. Tack, ni är bäst och i all hemlighet hade jag bestämt att japp, får mitt första inlägg på länge över 100 läsare, ja då fortsätter jag. Heliga makaroner, passerat 200 med råge. Kul! Ni har inte glömt bort mej. All kärlek till er! Känner mej lite ringrostig men ge mej lite tid så kommer jag nog in i mitt gamla vanliga bloggflow.

I alla fall, hur som helst. I min eventuellt av mej påhittade frågelåda kom ett blygsamt men gulligt mail:

Hej Loppan!

Vad kul att du är tillbaks, har saknat dej! Mitt förslag på saker att skriva om är skillnader mellan Amerikaner och Svenskar. Seså, varsågod.

Jag som skriver heter Majgull, jag är en härlig frisk fläkt på äldreboendet Söderläget i Köpinsvik. Jag leder pensionärsinternetklasser på tisdagarna kl 10.

Med vänlig hälsning,
Majgull - ditt största fan



Men då så, tack Majgull. (fasen Åsa don't go there again, påhittade frågelådor och allmänt blaj, sorry!)

En ny bloggkategori är född. Hur Amrisarna gör det. Del 1 kommer här:

Bumper Stickers
En inte alldeles ovanlig syn när man kör omkring
Måttlighet är en dygd sa mamma, och det lever jag efter förutom när det gäller nagellack. Men här har inte mammorna lyssnat på min mors råd. De flesta eller kanske snarare många Mom Taxis (bara det...) har ett gäng snitsiga klistermärken och eller magneter bak på sina bilar, minivans, amerikanska rymdfarkoster som dom kör omkring sina kiddos i.

Poppis typer av bumperstickers är:








Allt väl, fint och gulligt på alla sätt om än lite ovant att se bilar som används både som taxi, anslagstavla och bekräftelseforum. Man kan också köra på streckgubbevarianten:

Pappa, mamma, flicka pojke och bäbbe, hund o katt. Ok.
O jag är säker på att det finns stickers med både häst o hamster om man vill.



Som jag kommer ihåg det så hade bilarna hemma i Sverige väldigt sällan bumper stickers, kanske nån enstaka eller så men absolut inte i den här amriska utsträckningen. O vem är jag att döma, klart fru Ström har fallit till föga hon också liksom....


Äkta coolt va? Men det är hög tid för biltvätt av min Mom Taxi.
Kom ihåg det bara, när det gäller allt. Måttlighet är en dygd för det har min mamma sagt. En annan rolig sak är uttrycket ta sitt förnuft till fånga. Har fnissat hela dagen åt det, låter helt weirdo och charmigt på samma gång. 

Bjuder också på en kvalitetsbild från planeringsmötet igår.


Vad ska man säga? Underbara tjejer är det i alla fall, o jag får hänga med dem. Sann lycka liksom.

Med den bilden avslutar jag för idag, mästarbilden ger er dock en cliff hanger till nästa gång. Appetizers.... 


All kärlek, 

Åsa - måttlighetens moder typ




























































6 kommentarer:

  1. Bloggvärlden är solig igen...som vi har saknat dig! Du ser det var inte bara jag som saknade dig...

    Keep it up!

    Hälsar en Soccer mom, Football mom, Beachside SC mom, Horsebackriding mom, Dance mom...so many options...multiple personalities..craziness..

    SvaraRadera
  2. Känner att du kommer rädda min höst när jag blippar runt bland bloggar! Så roligt att du ä tebaks!!
    //v

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll du, och jag ska försöka att inte göra dej besviken :-) kram till dej Veropenn puckhall

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att kommentera, blir glad!